اهمیت طراحی سایت در برندسازی

برندینگ چیست؟ و طراحی سایت چه تاثیری در آن دارد؟

اهمیت طراحی سایت در برندسازی

  • برند چیزی است که
    وقتی زیرِ تمام دارایی های فیزیکی و ملموس یک کسب و کار، بمب بگذارید و منفجر کنید
    تا با خاک یکسان شود،
    آن باز هم باقی می ماند. می ماند و می ماند
    ( تام دانکن )

     

    اهمیت طراحی سایت در برندسازی برای شما بر کسی پوشیده نیست. قبل از اینکه به این موضوع دقیق تر بپردازیم لازم است کمی در مورد خود برندسازی با شما صحبت کنیم.

     

    هیچ کس از روی شانس و یا یک اتفاق دارای یک برند شخصی ناب، مانا و فدرتمند نشده است. حقیقت این است که زندگی رویایی ساختن از یک تغییر شروع می شود. تغییر در نگاه ، رفتار و البته سبک زندگی. با این توصیف شما نیز ممکن است به فکر برندسازی برای کسب و کار کوچک خود باشید. ولی شاید با مفهوم برندسازی، مزایای آن و معضلاتی که پیش روی خودتان دارید بخوبی آشنا نباشید. اگر چنین موقعیتی دارید این مقاله برای شماست.

    ما هم تایید میکنیم که برندسازی یا برندینگ (Branding)، امروزه بحث داغی شده که در هر فاضیی مانند  پارکینگ‌های شرکت‌ها و جلسه‌های کاری و کافی شاپ‌های مختلف و هر جایی که فکرش را بکنید… شنیده می‌شود

    امروزه همه می گویند که برندسازی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد و  برای آن بودجه خرج کنیم و…

    خوشبختانه در کشور ما هم صحبت از برندسازی و برندینگ و مشاوره آن کم نیست. دوست میگفت:

     

    “یکی بود یکی نبود، یه کشوری بود که مشاورای برندینگش از برنداش بیشتر بودن…!”

     

    تعریف برندسازی و برندینگ

    برندینگ چیست؟

    هر کس به فراخور حال و روز خود، به تناسب نیاز خود، و بسته به سابقه‌ی خود، تعریف برند و برندسازی را اصلاح کرده و تغییر داده است . برند تجربه و تصویری از محصول و خدمت مشخص است که مصرف کنندگان با آن در ارتباط هستند، نام تجاری از طریق اسم، لوگو، شعار یا طراحی شرکتی که صاحب آن است، شناسایی می شود. برندسازی زمانی صورت می گیرد که این تجربه و تصویر بازاریابی شود، و اینگونه توسط افراد بیشتری قابل تشخیص خواهد بود. و در میان شرکت های متنوع و مختلفی که همین محصول و خدمت را ارائه می دهند، به واسطه ی محصولات و خدمات مشخصی شاسایی می شود.

    بماند که خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست! نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

    در تمام این مسیر، همه‌ی اِلِمان‌های بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزاربرای برندینگ هستند و نه کل برندینگ! تبلیغات یکی از فعالیت های حرفه ای در برندسازی محسوب می شود، تبلیغات علاوه بر آنکه موجب شناسایی برند توسط مصرف کنندگان می شود، شهرت و استانداردهای خوبی برای برند خلق می کند که شرکت ها باید آنها را حفظ کنند و بهبود ببخشند.

     

    بنیانگذار آمازون ( Jeffrey Preston Bezos ) :

    “برند شما همان چیزی است که وقتی شما در اتاق نیستید مردم در موردتان می‌گویند.”

     

     

    چرا با برندسازی در خاطر می مانیم؟

    تا بحال به تفاوت اسب و تک شاخ فکر کرده اید؟ وقتی از تک شاخ صحبت می شود موجودی افسانه ای و جادویی در ذهن ما نقش می بندد، از طرف دیگر اسب که صرفا آن را حیوانی اهلی یا وحشی در ذهن داریم چنین خصوصیت ویژه ای ندارد.  با وجود اینکه میدانیم تک شاخ وجود خارجی  ندارد، ما تک شاخ را بیشتر از اسب دوست داریم. تک شاخ یک برند شده است. بر سر تک شاخ برندسازی بهتری شده است. داستان تک شاخ ها سالیان متمادی و از زمان بچگی مطرح شده، آنقدر در وصف تک شاخ شنیده ایم که تصور رویایی از آن داریم. حتی با وجود آنکه میدانیم این حقیقت ندارد. ما در برندسازی بدنبال حقیقت نیستیم.

     

    برندسازی چگونه شکل میگیرد؟

    بطور کلی برندسازی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در شکل دهی و ایجاد یک تصویر از شرکت شما در ذهن و دید مخاطب، کمک میکند.
    واقعیت این است که برندسازی هرگز کار پیچیده ای نیست، شما براحتی می توانید، با طراحی سایت حرفه ای و نمایش محصولات خود، و طراحی تبلیغات حرفه ای و ترفیع محصولات و خدمات تان، و با انتخاب رنگ های خاص خود که شرکت شا را تداعی کند، و مهمتر از همه طراحی یک لوگو انحصاری، و برجسته کردن آن از طریق شبکه های اجتماعی امروزی برندسازی برای شرکت خود را شروع کنید. به همین سادگی، شما از طریق برندینگ در ذهن مخاطب خود باقی خواهید ماند. در حقیقت برندسازی باعث میشود که شما تجربه ای مثبت و منحصر بفرد را برای مصرف کنندگان تان ایجاد کنید تا آنها هیچ گاه نتوانند نام برند شما را فراموش کنند. و عدم توجه به اصول برند سازی میتواند تجربه ای منفی و ناخوشایند را در ذهن مشتری ایجاد کند. که مسلما شما خواستار آن نیستید.

     

    برندینگ بطور ساده ” انتخاب یک نام، سمبل و یا طراحی مشخصی از یک محصول یا خدمات است که شما را از سایر محصولات و خدمات مشابه متمایز میکند.

     

    اهمیت طراحی سایت در برندسازی

    اهمیت طراحی سایت در برندسازی

     

    برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است؛ برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند. سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار از فوائد برندینگ است و یک طراحی سایت خوب میتواند در برندینگ تاثیر بسزایی بگذارد.

    چطور میتوانیم رد طراحی سایت به برندینگ خود ارزش مضاعفی قائل شویم؟ در بخش به این موضوع خواهیم پرداخت.

    باید بدانید که در علم بازاريابي و برندينگ  امروزه مفهومي به نام برندينگ اينترنتي بوجود آمده است. برندینگ اینترنتی با بهینه سازی سایت و یا سئو تفاوت دارد. گرچه سئو میتواند کمک زیادی به برندینگ اینترنتی کند.

    لورا ريس در کتابي با عنوان “سقوط تبليغات و ظهور روابط عمومي” نظر جالبی دارد با این عنوان که:

    برندها را رسانه ها مي سازند. اين پيام رسانه هاست که مطلوبيت برند را نزد افکار عمومي ارتقاء مي بخشد.

    اگر گفته او را بپذيريم آنگاه به نقش و اهمیت طراحی سایت در برندسازی و برندينگ اينترنتي پي خواهيم برد. امروزه اينترنت قويترين رسانه قرن بيست و يکم به شمار می رود. همگی ما اذعان  داریم که اينترنت به طرز شگرفي سبک زندگي مردم امروزی را تغییر داده است. آمار ها نشان داده است که ضريب نفوذ اينترنت به شکل فزاينده و غير قابل باوري حتي در کشورهاي جهان سوم در حال افزايش است.

    شکی نیست که اينترنت ديگر رسانه آينده نيست. اينترنت رسانه امروز است.

    باید بگوییم که طراحی وب سایت بخش بسیار مهمي از فرآيند برندينگ اينترنتي محسوب میشود. در ذهن تمامی مصرف کنندگان و مشتريان شما این باور وجود دارد که شما حتما داراي يک وب سايت رسمي و مستقل در اينترنت هستيد (البته تنها به واسطه  داشتن سک وب سايت تمايزي نسبت به رقبا ندارید) طراحی وب سایت حرفه ای باعث میشود تا رفتارهاي مصرف کنندگان را زير نظر بگيريد. با استفاده از ابزارهای مدرن تحليلگر سایت میتوانید در هر لحظه متوجه شويد که کاربران با جستجوي چه کلماتي به وب سايت شما وارد شده اند. چه صفحاتي را بيشتر ديده اند و از چه صفحاتي به سرعت خارج شده اند. اين ابزارها به شما کمک ميکند تا عادات مصرف و علاقمند هاي مشتريان را کشف کنيد و يا خود را براي تقاضاها و بازارهاي جديد آماده کنيد.

    طراحی وب سایت همچنين به شما کمک ميکند تا در مشتري اعتماد بيافرينيد و این خود کمک بسزایی در برندینگ به شمار می رود.

    برندسازی روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت است

    انتخاب دامنه مناسب در طراحی سایت

    اولین فاکتور و چیزی که مخاطب شما از سایت شما میبیند و در طراحی سایت حرفه ای برای برندسازی موثر است ،  نام دامنه شما است. توصیه این است که موارد زیر را در انتخاب نام دامنه برای برندسازی در نظر بگیرید:

    • دامنه کوتاه و راحت
    • بین المللی و بدون مرز
    • خاص باشد
    • القا کننده ی بهترین ها
    • حس خوب و مثبتی ایجاد کند

    اهمیت لوگوی سایت در برندسازی

    اهمیت لوگوی سایت در برندسازی

     

    قابل بحث نیست که طراحی یک لوگو متناسب و ایده ال برای کسب و کار شما بسیار مهم و حیاتی شده است. توصیه می شود که شما به عنوان صاحب یک تجارت کوچک یا بزرگ، برای برندسازی و برندینگ، پس از مشخص کردن اهداف و طراحی سایت حرفه ای ، نیاز به یک نشان مخصوص یا لوگو برای سایت خود دارید. میبایست با دیدن لوگو توسط مخاطب، سریعا به خاطر سپرده شود. در این صورت به هدف خود رسیده اید. طراحی خاص میتواند در خاطر سپاری لوگو کمک زیادی کند.  طراحی لوگو می بایست سرشار از خلاقیت بوده تا در ذهن ماندگار شود.  و نهایتا کاربر با دیدن آن به یاد خدمات و محصولات سایت شما بیفتد.

    شکی نیست که یک نشان حرفه ای (لوگو ) تاثیر شگرفی در برندینگ شما خواهد داشت. همچنین لوگو نقش قابل توجهی در هویت بصری در برند سازی دارد. لوگوی سایت قسمت مهمی از تجارت و طراحی سایت شما به شمار می رود.

     

    حرف آخر

    برای برندسازی اینترنتی توصیه میکنیم که همین حالا دست به کار شوید و با طراحی یک سایت حرفه ای اینترنت را به فضای رسانه ای و تبلیغاتی خود اضافه کنید. امروزه بیشک اینترنت بزرگترین رسانه دور و بر شما محسوب میشود و البته بیشترین نفوذ را در زندگی مردم دارد! وقتیکه که اینترنت و سایتهای اینترنتی به بخشی از زندگی مردم امروزی تبدیل شده میتواند در کسب و کارها نیز به بخشی از برند سازی موثرتبدیل شود. نمیتوان کتمان کرد که ارائه خدمات و محصولات در اینترنت، به یک باید تبدیل شده است.  وقتی شما در فکر رونق کسب و کار خود هستید و سایتی راه اندازی می کنید،  مانند این است که  دفتر کاری زدید که ۲۴ ساعته باز است و از هر کجای دنیا برای مخلطب قابل رویت است!

     

    لطفا نظرات خود را در مورد تاثیر طراحی سایت در برندسازی و برندینگ با ما در میان بگذارید.

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز