راه اندازی کسب و کار اینترنتی (شروع کنم یا خیر؟)

راه اندازی کسب و کار آنلاین چه چالش هایی دارد؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی (شروع کنم یا خیر؟)

  • در این مقاله مطالبی در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی میخوانید که به ندرت در اینترنت قابل دسترس است. مطالبی که هر شرکت طراحی سایت به شما نمی‌گوید!

    مقدمه: جذابیت های کسب و کار اینترنتی

    ویروس کرونا یکی از جدیدترین و خطرناک‌ترین ویروس‌های شناخته شده است که زلزله ای در کسب و کارهای اینترنتی و سنتی براه انداخته است. اسفند ماه پر رونق ترین ماه کسب و کارهای سنتی بود. اغلب کسب و کار ها ، ماه ها ضرر خود را در همین یک ماه جبران میکردند.

    ما به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی با عده کثیری  از کارفرمایانی مواجه شده ایم که علاقه مندند یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنند  و بیزینس سنتی خود را متحول کنند. لابد تصور میکنید که نان ما در روغن است و احتمالا فرصت سر خاراندن نداریم.

    ویروس کرونا تقاضا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را افزایش داد

     

    اگر بخواهیم که صادق باشیم 99 درصد زمان ما به مشاوره به افرادی اختصاص یافته که بهیچ عنوان کارفرمای مناسبی برای یک کسب و کار اینترنتی نیستند. با نیازمندی های آن آشنایی ندارند. و تصوری که از یک کسب و کار اینترنتی دارند با اطلاعات نادرستی که در دنیای وب به وفور وجود دارد شکل گرفته است.

    بگذارید همین ابتدای کار آب پاکی بروی دست شما بریزیم. احتمالا پیش از این یک کسب و کار سنتی داشته اید و فضای رقابتی شما کاملا محدود بوده است. در موقعیت مکانی شما رقبای زیادی وجود نداشته اند و معمولا توسط مشتریان براحتی قضاوت نمی شدید. اما محیط مجازی کاملا بی رحم و متفاوت است !!

    مشتری شما با یک جستجوی ساده ده ها فروشگاه مانند شما را با زحمت یک لمس انگشت پیدا خواهد کرد. بدون واهمه ای از کرونا چندین فروشگاه آنلاین را ورق میزند و با بی رحمی فروشگاه مناسب خود را انتخاب میکند و نهایتا دکمه خرید را می فشارد.

    بله اگر مزیت رقابتی نداشته باشید بازار کسب و کار اینترنتی بی رحم است.

    سعی داریم رک و راست باشیم و از این بابت از شما پوزش میخواهیم!

    اگر به اطراف جاده کسب و کارهای اینترنتی نگاهی بیاندازیم پر است از سرمایه های بر باد رفته. ما دوست نداریم در هنگام شکست در کنار شما باشیم. ما علاقه مندیم قبل از قدم گذاشتن در این مسیر شما را از مخاطرات آن با خبر کنیم. در این مقاله شما را با مشکلاتی که در پیش دارید آشنا خواهیم کرد. یک راهنمایی خوب که در اینترنت براحتی پیدا نمی شود.

    وقتی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین یا اینترنتی به گوگل مراجعه کنید با دنیایی از تبلیغات و وعده ها مواجه می شوید. اما آیا حقیقتا کسب و کار اینترنتی برای همه سود آور است؟ متاسفانه راهنمایی های خوبی در اینترنت برای شما وجود ندارد و اگر هر چیزی که در اینترنت نوشته شده است باور کنید ، کاملا مستعد هستید تا سرمایه خود را در یک بازه کوتاه بر باد بدهید.

    با این مقدمه به شما توصیه میکنیم که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی این مقاله را به دقت بخوانید .

     

    چرا مزیت رقابتی در یک کسب و کار اینترنتی مهم است؟

    مزیت رقابتی من چیست؟

     

    مزیت رقابتی (Competitive advantage) چیست؟ تمایز و برتری کسب‌وکار شما نسبت به بقیه‌ی رقبا.

    اگر ندارید پیش از شروع رقابت بازی را باخته اید زیراکه  رقبای شما بی شک دارند.

    با داشتن مزیت رقابتی میتوانید مشتری را مجاب کنید شما را از بین رقبا انتخاب کند. این یعنی بقای کسب و کار شما!

    ضمنا یادتان باشد اگر کسب و کار مورد نظر شما رقیب زیادی در اینترنت نداشته احتمالا مشتری زیادی هم ندارد. به این موضوع باید بصورت همزمان فکر کنید.

     

    قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از خود بپرسید که ایا من مزیت رقابتی دارم یا خیر؟

    آیا آماده رویارویی و رقابت با رقبای خود هستم؟ توانمندی خاصی دارم که عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشم؟ آیا رهبر خوبی برای یک کسب و کار اینترنتی هستم؟ آیا تنوع مناسبی از محصول در فروشگاه خود خواهم داشت؟ آیا میتوانم با قیمتی رقابتی محصولات خود را بفروشم؟آیا با بالا رفتن فروش قدرت تامین کالا یا خدمات را دارم؟

    قبل از شروع کسب و کار از خود بپرسید: آیا برندینگ، شهرت و توانایی رقابتی رقبا جای بهتر شدن برای ما باقی گذاشته است؟

     

     

    آیا محصولات من در اینترنت بازار دارد؟

    خوشبختانه اغلب کسب و کارها فرصت های خوبی در اینترنت برای بازاریابی دارند اما شما قبل از شروع کسب و کار اینترنتی باید مطمئن شوید مشتریان شما از اینترنت برای رفع نیاز خود استفاده میکنند. خب البته کسب و کارهایی هم هستند که تنها در محیط سنتی رونق دارند. ورود این کسب و کارها به اینترنت فرصت بازاریابی چندانی به آنها نمیدهد.

     

    بعضی از بیزینس ها با گذشت زمان دیگر سود اور نیست.

     

    آیا مدل کسب و کار اینترنتی مورد نظر من هنوز سود آور است؟

    خیلی دور نبود که تنها با داشتن یک سایت دانلود موسیقی بیش از هر کسب و کاری در آمد داشتید. سایتهای دانلود فیلم هم شرایط بینظیری داشتند. اما با وجود سرویس هایی نظیر فیلیمو و اپلیکیشن های مختلف موسیقی سود آوری این سایتها لطمه بزرگی خورده است. و امروز جذب دویست هزار بازدید کننده هم برای یک سایت موسیقی به اندازه یک بازدید کننده بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی سود آوری ندارد.

    قبل از شروع کسب و کار اینترنتی از خود بپرسید آیا محصول و یا خدمات من در بازه زمانی طولانی مخاطب دارد؟

    چقدر صبر کنیم که کسب وکار اینترنتی ما به هدف برسید

     

    چقدر برای موفقیت یک کسب و کار اینترنتی صبر دارم؟

    موفقیت در کسب و کار اینترنتی در یک مدت کوتاه!

    اینترنت از این جملات دروغ لبریز شده است. با اتکا به این وعده های پوشالی اغلب کارفرمایان تصور میکنند ، با راه اندازی یک سایت، دنیایی از سود به جیبشان سرازیر می شود. شاید دلیل این امر طمع انسان به کسب سود از راه ساده و سریع است.

    اگر شما خریدار این جملات هم باشید ما این جملات را به شما نمیفروشیم.

    موفقیت در یک کسب و کار اینترنتی نیازمند صرف وقت، هزینه، زحمت و مهمتر از همه زمان و ممارست است.
    یا همین حالا قدم در این مسیر نگذارید و یا خود را برای یک پروسه طولانی مدت آماده کنید.

    هرچه رقابت در حوزه کسب و کار شما زیاد باشد زمان رسیدن شما به سود طولانی تر خواهد بود. بماند که گاهی ممکن است مسیر را نیز به درستی طی نکنید. انتخاب مشاوران نابلد میتوان شما را تا حدود زیادی در پیچ و خم راه اندازی کسب و کار اینترنتی سردرگم کند و زمان رسیدن به موفقیت را برای شما طولانی تر کند.

    روزانه صدها سایت در اینترنت متولد میشوند. اما بسیاری از آنها مراحل رشد را بخوبی طی نمیکنند. این تنها و تنها بخاطر عدم صبوری صاحبان آنهاست.

    از بین صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ، تنها آنهایی که لیاقت خود را با صبوری و استمرار تلاش ثابت کرده اند طعم شیرین موفقیت را چشیده اند.

    چقدر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باید خرج کنم؟

    برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه مقدار بودجه لازم است؟

    بخواهیم یا نخواهیم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق، نیاز به تلاش و هزینه مستمر دارد. اگر کسی غیر از این به شما وعد داده دوست طولانی مدت شما نخواهد بود. کسی که وعده شکست دیجیکالا را با 50 میلیون تومان میدهد احتمالا یا دیجیکالا را نمی شناسد و یا شناخت درستی از چند و چون راه اندازی یک کسب و کار نظیر آن را نمیداند. در هر صورت مشاور خوبی برای شما نیست.

    انتخاب هر حوزه ای برای شروع یک کسب و کار اینترنتی ردیفی از رقبا پیش پای شما قرار میدهد که یا سالهاست در این حوزه هزینه کرده اند و یا در سالهای آتی برای موفقیت کسب و کار خود هزینه میکنند. شکست این رقبا بدون بودجه مناسب، بیشتر به یک رویا شبیه است تا واقعیت.

    ساده اینکه موفقیت در یک کسب و کار اینترنتی مانند یک سرمایه گذاری است. انتظار سوددهی از لحظه نخست انتظار بجایی در این عرصه نیست. طبق تجربه ما بیشتر علاقه مندان به این مدل از کسب و کار های آنلاین باور درستی ندارند.

    مانند روز روشن است که کسب جایگاه در بازار آنلاین نیاز تلاش و صرف هزینه است و البته پس از رسیدن به یک جایگاه مطلوب نیز نمیتوان از پرداخت هزینه برای سایت شانه خالی کرد. متاسفانه  اغلب تصور میکنند تنها داشتن یک ایده برای شروع کسب و کار آنلاین کافی ست و بودجه مناسبی برای ایجاد و رونق بخشی کسب و کار خود در نظر نمیگیرند .

    اگر دوست دارید درباره هزینه های راه اندازی سایت بیشتر بدانید کلیک کنید.

     

    و حرف آخر

    ما در اینجا شما را نیازمندی های اولیه راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کرده ایم. مسائل فنی نظیر سایت، دامنه، طراحی سایت ، سئوی سایت ، جذب بازدید کننده ، تبدیل کاربر به مشتری و … مورد بحث نبوده است. تمرکز روی مسائل فنی قدم بعدی شماست. در ابتدا باید تکلیف خود را با جنبه های مطرح شده در این مقاله روشن کنید.

    در این مقاله عمده سوالاتی که به عنوان یک صاحب کسب و کار باید از خود بپرسید مطرح شده و در حد سواد امروزی ما پاسخ داده شده است. امیدواریم این مقاله مانند دیگر مقالات موجود در وب کلیشه ای نبوده باشد.

    موفق شدن در یک کسب و کار مجازی با داشتن یک نگاه درست کار دشواری نیست. خوشحالیم که در این زمینه مشاور امین بسیاری از سایت ها بوده ایم. اگر مزیت های رقابتی خوبی دارید و خود را برای یک روند رو به رشد در یک تجارت آنلاین آماده کرده اید،  خوشحال خواهیم شد در کنار شما به عنوان یک راهنمای آشنا در این حوزه حضور داشته باشیم.

     

    حالا که تا به اینجا مقاله با ما همراه بودید یک هدیه خوب برای شما داریم .

    یک مشاوره رایگان خوب برای صاحبان کسب و کار مجازی

     

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز