چگونه میتوان محتوای ویروسی تولید کرد؟

چگونه میتوان محتوای ویروسی تولید کرد؟

  • میخواهیم درباره ویروس و خاصیت انتشار سریع آن با شما صحبت کنیم اما اینبار در قالب محتوا. درباره محتوای ویروسی چیزی میدانید؟ احتمالا برای شما جالب میشود که بتوانید محتوای تولید کنید که همانند ویروس در حوزه وب تکثیر شود. در هرکجایی که حوزه رشد داشته باشد برند شما را در ذهن مخاطب میخکوب کند.در این مقاله از وینتو میخواهیم تعریفی از محتوای ویروسی ارائه کنیم و روش های تولید آن را با شما به چالش بکشیم.

     

    تعریف محتوای ویروسی

    واقعیت این است که همه ما با محتوای ویروسی مواجه شده ایم. وقتی یک محتوا ارزش انتشار بالایی داشته باشد و برای مخاطب مفید واقع شود شانس انتشار ویروسی پیدا میکند. به معنای دیگر محتوای ویروسی محتوایی است که به طور گسترده  از کاربری به کاربر دیگر به اشتراک گذاشته می شود. این نوع محتوا میبایست سرگرم کننده، خلاق ، ارزشمند و قابل اعتماد باشد تا بتواند به کرات منتشر شود. شاید تصور کنید تنها محتوای ویدئویی قابل ویروسی شدن دارند اما در حقیقت محتوای نوشتاری نیز اگر بدرستی ایجاد شود براحتی میتواند قابلیت ویروسی شدن داشته باشد. البته تولید این نوع محتوا ساده نیست اما روش هایی وجود دارد که میتواند شما را در تولید محتوای ویروسی یاری کند. المان های بسیار زیادی در انتشار ویروس‌گونه مطلب در اینترنت نقش دارند . در ادامه به معرفی چند نمونه از این فاکتور ها خواهیم پرداخت.

     

    چرا برانگیختن احساسات؟

    الهام بخشیدن به احساسات درست مخاطب البته روش خوبی برای جلب بازدید کننده است اما از طرفی نیز ثابت شده است که با برانگیختن احساسات افراد نیز میتوانید آنها را به بحث در مورد محتوای خود وادارید و نهایتا امکان انتشار آن توسط کاربر افزایش می یابد. اگر بتوانید احساساتی نظیر شادی، طمع، تعجب، خشم،  ترس، و همچنین نگرانی مخاطب را مورد هدف قرار دهید بیشترین شانس موفقیت در انتشار ویروسی را برای  محتوای خود ایجاد کرده اید.

     

    چگونه این احساسات را برانگیزیم؟

    بعد از ویرایش نهایی محتوای خود سعی کنید عنصر انسانی را به محتوای خود بیافزایید و به نحوی این محتوا را در عمل برای کاربر قابل استفاده نشان دهید. اگر کاربر به نحوی مدیون اطلاعات شما شود احتمال اینکه محتوای شما را منتشر کند بالا میرود.

     

    چگونه از احساسات برای نوشتن محتوای ویروسی بهره ببریم؟

    روش های برانگیختن احساسات

    • انگشت گذاشتن روی حیرت مخاطب: هرمحتوایی که خلاف عادت و انتظار مخاطب باشد باعث تجب و غافلگیری می‌شود. و البته هرچیزی که بتواند مخاطب را حیرت زده کند قابلیت تعامل با او را پیدا خواهد کرد.
    • برانگیختن خشم مخاطب: مخاطب عصبانی برای احقاق حق خود ناچار به مشارکت در محتوای شما می شود. در ادامه میتوانید بعد از استافده بهینه از مشارکت مخاطب ارامش را به او برگردانید.
    • طنز و شادی: بخندانید یا سرگرم کننده باشید. در جامعه امروزی ما مطالب طنز به شدت مورد توجه مخاطب قرار میگرید. این نیاز در جامعه ما باعث انتشار ویروسی مطالب طنز می شود.
    • بهره برداری از طمع ورزی مخاطب : ناگفته پیداست که طمع از خصوصیات همه ما انسان هاست. جذابیت مطالبی که روی این خصیصه ما انسان ها انگشت میگذارد قابل کتمان نیست
    • نگران کردن مخاطب: کابر از نگران شدن بیزار است. نهایتا ناچار خواهد شد برای رفع نگرانی خود با شما در تعامل باشد و شما بخوبی میتوانید نگرانی او را در انتها برطرف کنید. نگرانی مخاطب موقت است اما سود این تعامل و احتمالا انتشار محتوای شما برای سایت شما برای همیشه باقی ست.
    • رعب و ترس: طبیعتا ترس ما را به حرکت وا می‌دارد. برای نمونه از اشتباهاتی صحبت کنید که افراد ناآگاهانه مرتکب می‌شوند و میتواند برای آنها مخاطره آمیز باشد.

     

    چگونه تیتر ویروسی بنویسیم؟

     

    نقش تیتر محتوا در انتشار ویروسی

    یک تیتر خوب میتواند باعث جلوه کردن محتوای شما در بین انبوعی از محتوا های مشابه باشد. برای نوشتن یک محتوای ویروسی خوب لازم است قدرت تیتر را دست کم نگیرید. از اینرو لازم است:

    • تیتر شما اهمیت مطالعه­‌ی مطلب را به مخاطبان شما بخوبی القا کنند
    • تیتر باید روی مفید بودن محتوای شما تاکید  کند به نحوی که مخاطب جرات از دست دادن آن را نداشته باشد
    • تیتر میبایست یونیک یا غیر تکراری باشد.

    نقش زمان انتشار در محتوای ویروسی

    با آزمون و خطا میتوانید بهترین زمان برای انتشار مطالب خود را بیابید. طبیعتا یک مطلب خوب میتواند با انتخاب درست زمان انتشار، به سرعت هیت شود. وقتی یک رخداد ذهن افراد جامعه را به خود جلب کرده است، مطلب خوب شما درباره آن رخداد میتواند با سرعت بیشتری رشد و انتشار پیدا کند.

     

    نقش محتوای قابل اعتماد در محتوای ویروسی

    انتشار محتوای قابل اعتماد

    کاربران محتوایی را منتشر میکنند که قابل اعتماد باشد. سعی کنید در محتوای خود از نام نویسنده و یا لینک های معتبر استفاده کنید. آنها نباید تصور کنند با انتشار محتوای شما شهرتشان زیر سوال میرود.

     

    انتشار محتوا برای حل یک مشکل

    اگر بتوانید خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید گزینه های جالبی برای نوشتن محتوای ویروسی می یابید. برای مثال یکی از این نوع گزینه ها ارائه راه حل برای مشکلات عمومی کاربران است. این نوع نوشته ها به محتوای ارزش آفرین مشهور اند.  فراهم آوردن راه حل خوب برای یکی از مشکلات رایج یا نا امید کننده مخاطبان  میتواند بینهایت مورد توجه مخاطب قرار گیرد. برای ایجاد این نوع محتوا لازم است مشکلات مشتریان و مخاطبان خود را بخوبی درک کنید تا بتوانید نیازهایی که با آن مواجه هستند را بفهمید.  و نهایتا قادر باشید راه حل هایی را به آنها ارائه نمایید که برایشان علی الاصول بسیار ارزشمند است. ناگفته پیداست که اینکار نیازمند قرار دادن خود در جایگاه مخاطب یا مشتری است.

    استفاده از افسانه ها در محتوای ویروسی

    به کار بردن افسانه ها در محتوای ویروسی

    افسانه ها جذابیت زیادی برای مخاطبان دارند. در هر رشته ای که فعالیت میکنید میتوانید از افسانه های بیشماری که در آن رشته وجود دارد بخوبی در نوشتن محتوای جذاب خود بهره ببرید. هیجان موجود در این نوشته ها معمولا مخاطب را به تعامل وا میدارد. از افسانه ها و حقایق موجود میتوانید به همراه آمارها، موارد منطقی و علم مطلبی بنویسید که برای افراد قابل اعتماد و در عین حال کاملا جذاب باشد.

     

    حرف آخر

    برای نوشتن و انتشار محتوای ویروسی لازم است که به‌وضوح روش های استفاده از محتوای خود را برای  مردم شرح دهید. قصد ما در تولید محتوا فقط این نیست که حرفی زده باشیم. ما نیاز داریم محتوای مان را هرچه بیشتر منتشر کنیم و از این جهت لازم است که همواره احساسات مخاطب را برانگیزید تا نهایتا محتوای شما هرچه بیشترگسترش یابد.

     

    متأسفانه کسی نمی‌تواند صد در صد تضمین کند که چطور و چه زمان قسمتی از محتوا ویروسی می‌شود. اما بیاد داشته باشید که با مطالعه رفتارهای قبلی کاربران میتوانید مطالب جدید خود را مطابق با نیاز آنها تولید کنید. استفاده از اینفوگرافیک ها و ویدئو ها امروزه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. اگر هیجان شما در مقاله شما نمود پیدا کند مخاطب نیز از خواندن مقاله شما هیجان زده خواهد شد.

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز