چرا هنوز سئو بهترین نوع بازاریابی ست

مزیت های سئو در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی دیجیتال

چرا هنوز سئو بهترین نوع بازاریابی ست

  • چه کسی بهتر از گوگل میتواند برای شما تبلیغ کند؟

    احتمالا بخوبی میدانید که حضور بازاریابی در عرصه تجارت از زمان مبادلات پایاپای وجود داشته و در طی  قرن ها با رشد و پیشرفت انواع تجارت مفهوم مارکتینگ و فعالیت های مارکتینگ نیز تکمیل شده است. در این بین سئو به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی نوین پا به عرصه گذاشته است. شاید سابقه سئو خیلی طولانی نباشد اما در حال حاضر مهمترین و پرطرفدارتیرن روش بازاریابی به شمار میرود. اما براستی چرا سئو همچنان بهترین روش بازاریابی به شمار میرود؟

    با توجه به تغییرات مرتب الگوریتم های سئو، برخی به اشتباه تصور می کنند که دوره ی سئو و بهینه سازی سایت به اتمام رسیده و میبایست در پی روش های جدیدی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود در فضای آنلاین باشیم. ولی اغلب متخصصین اعتقاد دارند که سئو خوب هنوز هم میتواند مهمترین و کارآمد ترین روش بازاریابی به شمار بیاید.

    اگر از نگاه استراتژیک به موضوع نگاه کنیم،یک سئو خوب سایت مزایایی دارد که میتواند نسبت به بسیاری از روش های بازاریابی دیجیتال بهتر عمل کند و نتایج مثبت بلندمدتی داشته باشد. پیشتر با هم بررسی میکنیم که چرا یک سئو خوب باز هم میتواند بهترین نوع بازاریابی باشد.

     

    شناخت نیاز های دقیق مشتری

    یکی از مزیت های سئو بررسی رفتار مشتریان و مخاطبان از طریق ترافیک ورودی به سایت شما میباشد. شما با استفاده از سئو براحتی می توانید داده های مربوط به مشتریان را کسب کنید . این تحلیل و بررسی می تواند دید بسیار خوبی نسبت به علایق و سلایق مشتریان شما برای شما ایجاد کند. شما میتوانید با استفاده از ابزارهایی متنوعی نظیر گوگل آنالیتیکز و همچنین کنسول جستجوی گوگل، نحوه رفتار و نگرش مخاطبان سایت خود را تحلیل کنیدو از این بررسی برای توسعه محصولات و خدمات جدید خود بهره لازم را ببرید. داده های مشتریان در این صنعت بسیار با ارزش است و ساده به دست نمی آید اما سئو این هدیه را در اختیار شما میگذارد.

     

    سئو در افزایش اعتبار برند شما به شدت موثر است

    واقعیت این است که کاربران به نتایج صفحه اول گوگل اعتماد خاصی دارند و شما نباید این فرصت را در برندسازی از دست بدهید. با بودن در فهرست نخست جستجو مورد اعتماد مخاطب قرار میگیرید. امری که امروزه دیگر توسط تبلیغات بدست نخواهد آمد. اگر جستجوگر گوگل رتبه بالایی را برای سایت شما اختصاص دهد، این عمل بصورت موثری ارزش و اعتبار برند شما را ارتقا میدهد .

     

     

     سئو در حقیقت سرمایه گذاری بزرگی برای برند شماست

     

    مزیت های سئو

    مزایای سئو در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی دیجیتال

    غیر از سئو برای جلب بازدیدکننده به سایت میتوانید از یکی از روش های زیر اقدام کنید. اما هیچکدام مزیت های سئو در بازاریابی موفق را ندارند.

     تبلیغات کلیکی گوگل (گوگل ادز)

    تبلیغات از طریق گوگل ادز همیشه یکی از بهترین روش های جذب بازدید کننده بوده است. اما گوگل ادز مشکلات خاص خود را نیز دارد.  یکی از مشکلات تحریم های گوگل است و همچنین بدلیل قیمت بالای دلار نسبت به تومان هزینه ای بسیار بالایی دارد و برای بسیاری از مشاغل به صرفه نیست. نهایتا اینکه تبلیغات کلیکی گوگل ماهیتی مزایده ای دارد، وقیمت بصورت رقابتی تعیین میشود. همه این دلایل گوگل ادز را پشت سئو قرار میدهد.

     تبلیغات بنری یا کلیکی در سایت های ایرانی

    به تجربه دیده ایم که تبلیغات بنری یا کلیکی، دارای ایرادات خاص خود هستند و لزوما بصورت مستقیم باعث افزایش فروش سایت فروشگاهی شما نخواهند شد. تبلیغات بنری یا کلیکی بیشتر به بهبود برندینگ شرکت شما کمک میکنند. مادامیکه برای این نوع تبلیغات پول پرداخت کنید بازدید کننده دریافت خواهید کرد و ترافیک مستمری ندارد. این نوع تبلیغات بدلیل متاهیت تبلیغاتی خود ارزش بازدید کننده وارد شده از سمت گوگل را ندارد.

    بهره گیری از بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعال

    بازاریابی در شبکه های اجتماعی با وجود آنکه یکی از بهترین روش های بازاریابی به شمار میرود نیازمند رعایت نکات ریز بسیاری ست . این نوع بازاریابی نهایتا میبایست منجر به رساندن مخاطبان به سایت شما شود و از این طریق ترافیک ورودی سایت شما را افزایش دهد. شما با سئو خوب که بهترین نوع بازاریابی به شمار میرود  می توانید براحتی ترافیک ورودی سایت خود را چند برابر بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش دهید و نگران فیلترینگ یک شبکه اجتماعی خاص (مانند اتفاقاتی که مرتبا افتاده است ) نباشید.

     

    ماندگاری نتایج کسب شده از سئو

    یکی دیگر از دلایلی که کارشناسان سئو را بهترین نوع بازاریابی میدانند این است که  سئو در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی دیجیتال نتایج ماندگار تری دارد.  با قطع شدن بودجه ، نتایج سئو سریعا از بین نمی روند. البته برای ماندن در نتایج بالای گوگل  نیاز به انجام اقداماتی دارید. اما افراد دیگر براحتی نمی توانند جایگاه شما را متزلزل کنند.

     

    آیا خودم میتونم سئو کنم؟

    اگر کسی به شما نه بگوید ، حقیقت را به شما نگفته است. بله شما نیز میتوانید یک کارشناس سئو باشید. با این وجود برای انجام سئو درست و بهینه سازی موثر سایت، نیازمند دانش و کسب تجربه لازم هستید.  مطالب آموزشی سئو و همینطور مقالات سایت وینتو میتواند تا حدود زیادی کمک حال شما باشد. مشخصا یادگیری سئو نیاز به تمرین و حوصله کافی دارد و یک شبه بدست نمی آید. برای تسلط بر فنون سئو ماه ها و سالها می بایست مطالعه و تلاش کنید. اگر فرصت و شرایط کسب این تجربه را ندارید، جای نگرانی نیست. وینتو میتواند سئو سایت شما را بصورت کامل بر عهده بگیرد و نتایج خوبی بای سایت شما ببار بیاورد. تنها کافی ست با کارشناسان وینتو تماس بگیرید و درخواست خود را با ما درمیان بگذارید.

    موفقیت کسب و کار شما رزومه وینتو خواهد بود

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز