SEM چیست و چه تفاوت هایی با SEO دارد؟

بازاریابی در موتورهای جستجو SEM= Search Engine Marketing

SEM چیست و چه تفاوت هایی با SEO دارد؟

  • اگر گوگل به شما لبخند بزند ، بازار به شما لبخند خواهد زد !

    با توجه به تجربه خوبی که در زمینه وبمستری و سئو دارم هنوز هم پاسخ های متفاوتی  درباره معنی و مفهوم SEM دریافت میکنم. به راستی SEM چیست؟

    از وظایف اصلی وبمستر می‌توان نظارت بر فعالیت طراحان، مشاوران، بازاریابان و سئو کاران و تولید کنندگان محتوا اشاره کرد و یکی از ابزارهای این نظارت SEM است. با اینکه SEM و سئو مرتبا در محیط وب نام برده می شوند اما غالب افراد معنای دقیق این دو عبارت و تفاوت آنها را بخوبی نمی دانند. در اینجا به تعریف SEM برای شما عزیزان خواهیم پرداخت.

     

    بازاریابی موتورهای جستجو ( Search Engine Marketing )

    بطور کلی باید بگوییم که بازاریابی با موتورهای جستجوگر SEM به تمام روش  های افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر اطلاق می شود. و رد حقیقت باید بگوییم که SEO بخشی از SEM به شمار می رود. برای دیده شدن در برابر مشتریان از طریق موتورهای جستجو به‌غیراز موضوع SEO   که کارایی‌های خواسته خود را دارد آگاهی با موضوع دیگری نیز اهمیت بالایی دارد و آن بازاریابی موتورهای جستجو را و یا  ُSearch Engine Marketing است که امروزه به طور  SEM  معروف شده است و البته مفهومی بسیار گسترده‌ای است. زمانیکه یک کاربر در اینترنت بدنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می گردد اولین جایی که مراجعه می کند ، موتورهای جستجو و در صدر آن گوگل است. با این توصیف تمام فعالیت‌هایی که در جهت بهره برداری از تکنولوژی موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید یک سایت، جذابیت و نهایتا درآمد انجام می‌گیرد، تنها بخشی از SEM  به شمار میرود و از اینرو میتوان گفت SEM سئو را نیز در بر میگیرد.

    البته  در این مقاله بخش‌هایی از SEM که بطور مجزا از SEO هستند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

    زمانیکه شما اط ریق سئو سایت خود را برای گوگل بهینه می‌کنید  از امتیازهای زیادی ازجمله وجود در صفحه اول گوگل در کلمه‌ی کلیدی موردنظر شما بهره مند می شوید و بازدید خود را از طریق ورودی گوگل بالا میبرید.

    اما مشکل اینجاست که نمیتوان در تمامی کلمات کلیدی در رتبه یک گوگل قرار گرفت.

     

    حقیقت این است که سئو دائمی نیست  و در کلمات کلیدی با قابلیت جستجوی  بالا رقابت سختی در میان است. و اینکه هیچ تضمینی نیست که شما همیشه در بیشتر کلمات خود در صفحه‌ی اول گوگل باشید .

    اینجاست که SEM به میدان می آید. شما میتوانید با خرید اعتبار از گوگل شما به‌راحتی در کلمه کلیدی موردنظر خود در صفحه‌ی اول گوگل قرار بگیرید.

    بعد از سئو خوب میتوانید سراغ SEM بروید

     

    از روش های دیگر افزایش بازدیدکنندگان سایت روش پرداخت کلیکی یا همان PPC می باشد. در این روش با استفاده از طرحی بنر است و براساس کلیک سنجیده می شود و مبلغ پرداختی به سیستم گوگل Adwords  بصورت دلار است و با توجه به اینکه هزینه دلار شناور است، هزینه این روش نیز رقم ثابتی نیست. پس باید بدانید که  SEM شامل دو بخش است.  SEO و PPC یا همان تبلیغات کلیکی.

    یکی از مزیت های تبلیغات کلیکی در مقایسه با سئو سرعت بالای PPC میباشد. در صورتیکه شما قصد دارید زودتر نتیجه بگیرید و نیاز به بازدیدکنندگان زیادی در زمان کوتاهی دارید با پرداخت هزینه از طریق PPC میتوانید به هدف خود برسید. منتهی لازم است برآورد هزینه کنید تا سود آوری مناسبی داشته باشید.

    در زمانیکه شما بر روی جذب بازدید از طریق SEM فعالیت میکنید لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

    • کاربران در سایت شما با چه چیزی مواجه خواهند شد؟
    • آیا دسترسی کاربران به مطالب سایت شما سریع و آسان است؟
    • آیا موردی را که تبلیغ آن‌ را انجام داده اید در سایت شما برای خرید وجود دارد؟

    در نظر داشته باشید که شما در SEM تنها چند ثانیه برای جلب رضایت مشتری زمان دارید و اگر آنچه را می‌خواهند در اختیارشان نگذارید،  به سرعت از سایت شما خارج می شوند  و با ورود به سایت دیگر فرصت شما برای همیشه از دست خواهد رفت.

    مراحل کاری در SEM

    • انتخاب کلمات کلیدی مناسب

    • بررسی و تحلیل موقعیت فعلی سایت و رقبای آن

    • ( شروع سئو ) اصلاح ساختار وبسایت

    • تنظیم متاها و عناوین سایت

    • بهینه سازی سایر پارامترهای سایت

    • معرفی وبسایت به موتورهای جستجوگر

    • افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه

    • تحلیل آمار سایت از جهات مختلف

    • بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز

    • انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها

     

     

    بدانید که هیچ استراتژی SEM ای بدون SEO خوب و مناسب موفق نخواهد بود.

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز