ابزارهای موفقیت در سئوی محلی

ابزارهای موفقیت در سئوی محلی

  • چگونه نزدیک ترین مشتری ها را با سئوی محلی صید کنیم؟

     

     

    بدیهی ست که تلاش کردن مهم و ضروری ست اما اینکه بدانید کجا باید تلاش کنید می تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند.   سئو محلی  یا local seo یک مفهوم نسبتا تازه در بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل است. این غول جستجوگر مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها را با استفاده از IP در نظر گرفته و نتایج خود را براین اساس برای مخاطب، بازچینی میکند. تشخیص موقعیت کاربر بر اساس آی پی کار دشواری برای گوگل نیست. اما تشخیص موقعیت سایت موردی ست که وظیفه طراح سایت است. در این مقاله ابزارهایی برای کمک به گوگل برای تشخیص موقعیت جغرافیایی سایت به شما معرفی خواهد شد.

    گوگل بصورت دقیق تر برای سئوی محلی الگوریتم های خود را بهبود بخشیده و به نظر میرسد در آینده برنامه های بیشتری برای این موضوع داشته باشد. اگر شما یک مکان فیزیکی برای کسب و کار خود دارید چرا از این مزیت برای موفقیت خود استفاده نکنید. برای مثال اگر شما یک کسب و کار مشخص مانند یک رستوران در منطقه خاصی از تهران داشته باشید ، دوست ندارید مشتریان منطقه در جستجوی “رستوران خوب ” شما را در رتبه یک گوگل با نمایش در نقشه ببینند؟ اگر مشتریان شما از وجود شما در نزدیکی خود آگاهی یابند بیشک یک رستوران دور تر را تنها بدلیل بالا بودن در رتبه گوگل انتخاب نمیکنند. همچنین اگر شما بخوبی به گوگل موقعیت جغرافیایی خود را بدهید ، بهیچ عنوان رقبای دور تر را به مشتری معرفی نخواهد کرد، حتی اگر آن رقبا از بالاترین کیفیت سئو برخوردار باشند. اگر اهمیت سئوی محلی را بخوبی درک کرده اید این مقاله را دنبال کنید تا با کم و کیف انجام این کار اشنا شوید.

    بیشک موفقیت در سئوی محلی روند بسیار ساده ای داشته و سزاوار این است که برای انجامش وقت بگذارید.

    ابزارهای کاربردی در سئوی محلی

    اگر به‌تازگی کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کرده باشید و سایت خود را راه اندازی کرده اید لازم است  برای موفقیت در سئوی محلی از ابزارهای زیر استفاده کنید:

     

     اسلایدر سئو محلی

    احتمالا با نمونه نتایج نمایش داده شده در بالا آشنایی دارید. این نتایج از گوگل پلاس برای نمایش به کاربران استخراج میشود. برای نمایش مشخصات حرفه خود در سمت راست نتایج گوگل تنها کافی ست مراحل زیر را در گوگل پلاس انجام دهید.

    • برای ایجاد یک صفحه در Google + اقدام کنید.
    • تصاویری از کسب و کار خود در Google+ ایجاد شده آپلود کنید.
    • از مخاطبین خود بخواهید نظریاتشان را در Google+ شما ثبت کنند.

    نکته: لینک از سایتهای محلی میتواند برای تثبیت این موقعیت کمک خوبی به شما بکنند.

     

     

    درج نام، آدرس وتلفن در تمام صفحات سایت

     

    توصیه میشود اینکار را انجام دهید. روبات های هوشند گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را بخوبی دارند و بهترین فضاهای سایت برای درج اطلاعات تماس، فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود.

     

    ثبت سایت در دایرکتوری‌های محلی

    اگر کمی جستجو کنید دایرکتوری‌ یا فهرست‌های محلی زیادی در منطقه مورد نظر شما وجود دارند که شما قادر اید کسب‌و‌کار خودتان را براحتی در آن‌ها ثبت‌نام کنید. البته نکته بسیار ظریف در این بخش مربوط به اعتبار و ارزش سایت های دایرکتوری است و هرچه ارزش دایرکتوری بیشتر باشد اعتبار سایت شما در سئوی محلی افزایش می یابد. ناگفته نماند که این کار باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما نیز خواهد شد.

     

    از مشتری‌های خود بخواهید در مورد سایت شما نظر بدهند

    در صورتیکه مرحله اول یعنی ثبت در گوگل پلاس را بخوبیپشت سر نهاده باشید میتوانید از دوستان و کاربران و مشتریان خود بخواهید در گوگل پلاس خود درباره کسب و کار شما نظر بدهند.  این یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر در سئو محلی به شمار می رود .

     

     

    استفاده بی رویه از کلمه کلیدی

    مهمترین اشتباهات رایج در سئوی محلی

     

    همانطور که رعایت نکات بالا در سئوی محلی ضروری ست ، ممکن است بعضی از اشتباهات نیز موفقیت شما در سئوی محلی را با مشکل مواجه کند. در زیر مهمترین اشتباهاتی که طراحان سایت مرتکب میشوند را با هم مرور میکنیم.

    • عدم استفاده از کد تلفن شهر مورد نظر
    • استفاده بی رویه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

     

    حرف آخر

    حالا لازم است که تجارت خود را از زوایای گوناگون مورد توجه قرار دهید و کلمات کلیدی بلندی که برای کاربران قابل استفاده است  حدس بزنید و با ابزارهای موجود اولویت بندی نموده و در محتوای خود بکار ببرید تا در سئوی محلی نتایج بهتری بگیرید. پربازدیدترین و کم رقابت ترین کلمات کلیدی برای شروع بهترین گزینه هستند. میتوانید با ابزار نظرات در زیر این نوشته ، تجربیات خود را در سئو محلی با ما و دیگر دوستان خود در سایت وینتو به اشتراک بگذارید.

     

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    6 Responses

      1. اگر طراحی خالی بوده باشه وظیفه طراح سایت نیست.
        ما طراحی صرف انجام نمیدیم. پس اگر با وینتو همکاری دارید وظیفه ماست.

    1. ما میخواهیم توی خزر شهر یه سایت رو سئو کنیم. این به سئو محلی مربوط میشه؟ برامون انجام میدید؟

      1. با ما تماس بگیرید تا جزئیات بیشتری از پروژه شما بدست بیاریم تا بهتر بتونیم جواب بدیم

      1. سئوی محلی فقط برای کسانیکه بصورت محلی فعالیت میکنند نیست. المان هایی داره که ممکنه بکار شما هم بیاد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز