قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت

قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

  • با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و یک راه حل منطقی برای قیمت گذاری سئو پیدا کنید.

    سئو یکی از پر درخواست ترین خدمات دنیای امروزی کسب و کارها محسوب میشود. سئو حسابی سر زبان ها افتاده و مانند شنبه بازاری شده که هر کس روش قیمت گذاری خود را دارد. سایتهایی خود را ارزان فروش میدانند و سایت هایی ارزان فروشی  خدمات سئو را نشانه کیفیت پایین معرفی میکنند.  همه سئوکاران معتقدند پاسخگویی به خیلی سوالات این حوزه کاری چالش برانگیز و دشوار است اما اسکار سخت ترین سوال تعلق میگیرد به سوال زیر:

    بالاخره هزینه سئوی سایت چه قدر است؟

    ما همیشه گفته ایم که بهترین روش بازاریابی اینترنتی سئو است اما بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزیم؛ پس از سال‌ها فعالیت در حوزه سئو، هنوز هم ارائه یک فاکتور ثابت برای قیمت دهی پروژه های سئو شدنی نیست. عجیب اما واقعی! چرا ارائه قیمت واحد امکان پذیر نیست؟ زیرا که مولفه ای به نام «میزان رقابت و البته موفقیت» اجازه ارائه یک جواب واحد در این زمینه را نمیدهد. اما در این مقاله میخواهیم به شمای سئو کار یا کارفرما، معیاری برای اندازه گیری و تصمیم در اینباره بدهیم.

    در این مقاله تکنیک هایی یاد میگیرید که ترازوی شما برای سنجش قیمت های پروژه های سئو را راحت تر می‌کند. در واقع یاد میگیرید که با مولفه ای به نام قیمت سئوکار خود را بسنجید و سئوکارهایی که قیمت غیر منطقی اعلام میکنند را بخوبی تشخیص دهید.

    در ادامه لیستی از روش های مختلف قیمت گذاری سئوی سایت را با هم بررسی میکنیم.

    محاسبه قیمت سئو بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر

    1- تعیین قیمت سئو طبق جایگاه کلمات کلیدی

    متاسفانه رایج ترین روش قیمت‌دهی پروژه های سئو، بر اساس کلمه کلیدی است. کلمه کلیدی، همان عبارت های مورد نظر شما است که تمایل دارید با جستجوی آن در گوگل، رتبه خوبی دریافت کنید.
    هرچند این روش مورد استقبال کارفرمایان قرار میگیرد اما سئوکاران حرفه ای کمتر زیر بار قرارداد بر اساس کلمه کلیدی میروند زیرا سئو متکی به فعالیت شما و رقبای شماست و عملا فعالیت رقبای شما غیرقابل پیشبینی است.

    چرا سئوی کلمه کلیدی ضمانتی قابل اتکا نیست؟

    کسب رتبه یک کنکور سراسری تنها به خود شما بستگی دارد. 10 نفر همزمان میتوانند به رتبه یک کنکور دست پیدا کنند. تنها کافی ست درصد مشابه ی داشته باشید. اما گوگل متفاوت است و جایگاه اول را تنها به یک سایت اختصاص میدهد. پس جایگاه شما به فعالیت رقبا نیز بستگی دارد. آیا میتوان ضمانتی درباره فعالیت رقبا داد؟ ممکن است یک دعا نویس اینکار را بکند ولی یک سئو کار حرفه ای چنین وعده ای نخواهد داد.

    با این توصیف نه از لحاظ وجدان کاری و نه از لحاظ قانونی، ضمانت برای رتبه های برتر گوگل، شدنی نیست. پس قطعا یک سئوکار با تجربه و با وجدان، هیچ تضمینی برای رتبه یک گوگل به شما نمی‌دهد. در واقع سئوی تضمینی به جز سئوکاران آماتور از هیچ شخص دیگری ارائه نمیشود. اگر شخصی چنین ادعایی داشته باشد، قطعا یا از سئو سررشته ای ندارد، یا ممکن است شما و سایتتان را درگیر تکنیک های سئو کلاه خاکستری و کلاه سیاه کند. دست چنین سئوکارانی پس از مدت کوتاهی برای گوگل رو میشود و سایت پنالتی خواهد شد. و متاسفانه کسی که متضرر نهایی می شود کارفرماست.

    مشکل قانونی قیمت گذاری سئو بر اساس کلمه کلیدی

    بر اساس قوانین جاری کشور اگر سئوکاری جایگاه کلمه کلیدی در گوگل را به شما بفروشد در واقع فروش مال غیر انجام داده. زیرا جایگاه سایتها در گوگل متعلق به گوگل است و نه آن سئو کار.

    2- تعیین قیمت طبق آمار ورودی سایت

    انتخاب این روش، نسبت به روش قبلی انتخاب هوشمندانه‌تری است. در واقع کسب رتبه نخست گوگل یا رتبه گرفتن از یک کلمه کلیدی خاص، در مرحله اول هیچ هدفی جز جذب مخاطب و افزایش ورودی سایت ندارد. پس اگر شما دنبال بازدید کننده هستید ، عقد قرارداد بر اساس میزان ورودی های سایت، انتخاب به نسبت معقولی است.
    استخراج این آمار به کمک ابزار Google Search Console انجام میشود و امروزه بسیاری از شرکت ها، از همین تکنیک استفاده میکنند. با اینحال اشکالات زیادی نیز به این مدل از همکاری وارد است.

    اصولا اگر بازدید کننده منتهی به خرید از شما نشود چه فایده ای برای کسب و کار شما دارد؟
    ممکن است هزاران هزار بازدید کننده وارد سایت شما شوند و تنها منابع سروری شما را مصرف کنند و نهایتا سودی برای شما نداشته باشند.

    مهمترین معایب قیمت گذاری سئو طبق آمار ورودی سایت چیست؟

    اول اینکه افزایش آمار ورودی بی نهایت نیست و یک جایی متوقف می‌شود. تصور کنید سایتی به رتبه 1 گوگل دست یافت، آیا روند افزایش آمار ورودی به همان ترتیب قبل خواهد بود یا به رشد ثابت می‌رسد؟ قطعا ثابت خواهد شد و پس از مدتی ممکن است کارفرما تصور کند دیگر نیازی به حفظ سئوکار ندارد.

    فرصت خوبی است تا متذکر شویم، ممکن است همه چیز آنطور که سئوکار پیشبینی کرده بود پیش نرود. یعنی بر خلاف انجام اصولی ترفندهای سئو، افزایش ورودی سایت تغییری نکند. اینجاست که شاید برخی سئوکاران دست به دامن استفاده از ربات شوند یا با تمرکز بر کلمات کلیدی بی ارزش، آمار ورودی سایت را بالا ببرند. اینجاست که کارفرما متضرر خواهد شد.

    اما به طور کلی میتوان گفت قیمت گذاری بر اساس آمار ورودی در صورتی تاثیر مثبت خواهد داشت که مجری و کارفرما،با اطلاعات کامل و وجدان کاری وارد همکاری شوند.

    3- تعیین هزینه سئو با توجه به میزان فروش

    کم کم میخواهیم مولفه های بهتری به دست شما بدهیم. قیمت گذاری سئو بر اساس میزان افزایش فروش .

    چه چیزی از این بهتر که سئوکار کار را ترغیب کنیم درصدی از افزایش فروش را به عنوان دستمزد خدمات سئو بردارد.
    یعنی به کمک ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics تعداد خریدهای انجام شده از ورودی های گوگل در یک سایت فروشگاهی تعیین شده و دستمزد سئوکار بر این اساس پرداخت شود.

    در این روش، متخصص سئو زیر منگنه قرار نمیگرد و خیال آسوده تمام قوای خود را روی افزایش ورودی های مثبت سایت میگذارد. نه نیاز به ربات ها پیدا میکند و نه سراغ تکنیک های کلاه سیاه.

    آیا معیار قرار دادن میزان فروش، همیشه جواب می‌دهد؟

    بر خلاف مزایای بسیار خوب این روش، معایبی هم دارد.
    اگر سایت برای افزایش فروش از روش های دیگری از جمله بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری و ایمیل مارکتینگ استفاده کند، تخمین میزان ورودی های سایت از طریق موتورهای جست و جو کمی دشوار می‌شود.
    گاهی اوقات هم دیده شده که با گذر زمان، کارفرما در صدد کمرنگ کردن نقش متخصص سئو برمی‌آید و ادعا میکند تاثیر سئو بر میزان فروش کاهش یافته و زمان کاهش دستمزد سئوکار است.

    به طور کلی، این روش قیمت گذاری به درد پروژه هایی میخورد که طرفین معامله افرادی پخته و قابل اعتماد باشند. و یا تمامی کانال های دیجیتال مارکتینگ به یک تیم محول شود.

    هزینه سئو با توجه به خدمات سئو

    4- روش هزینه در برابر خدمات!

    در این روش، نه سیخ می‌سوزد و نه کباب!
    نه سئوکار متضرر می‌شود و نه پروژه سئو بی نتیجه رها می‌شود. کارکرد این روش به چه صورت است؟
    قبل از هر اقدامی، عملکرد رقبا به خوبی تحلیل و بررسی می‌شود و تمام راه های پیشنهادی برای مقابله با آن‌ها توسط متخصص سئو لیست می‌شود. سپس پروژه را وارد فاز پیاده سازی سئو میکند که شامل سه دسته است:

    1. سئو تکنیکال: سئوی تکنیکال بیشتر روی کدنویسی صفحات و ساختار آنها تمرکز دارد و مواردی همچون ریسپانسیو بودن سایت، تگ‌های HTML و بهبود سرعت بارگزاری سایت را پوشش میدهد.
    2. بازاریابی محتوا: هر فعالیتی که به نوعی با تولید محتوا مرتبط شود، جزو بازاریابی محتواست.نوشتن مقاله، جستجوی تصاویر مناسب و حتی برچسب گذاری هم در این گروه دسته بندی میشود.
    3. لینک سازی: برای بهبود سئو، گاهی باید از دایره سایت خارج شد و خارج از سایت سئو را هدف گرفت. لینک سازی از طریق خرید رپورتاژ آگهی، بک لینکیا فعالیت در شبکه های اجتماعی جزو دسته سوم از فاز پیاده سازی سئو به حساب می‌آید.

    مثلا وقتی فرآیند سئو تکنیکال به ثمر رسید، هزینه آن توسط متخصص سئو دریافت میشود و در ماه های آتی، نیازی به دستمزد جداگانه نخواهد داشت.

    در این روش، هم متخصص سئو و هم کارفرما، تکلیف مشخصی دارند و درگیر پارامترهای فرعی نمیشوند. اما نیازمند آن است که خود کارفرما نیز سررشته کمی از روند کار داشته باشد.

    معیار ارزیابی موفقیت متخصص سئو در این روش به چه صورت است؟

    این روش نیز مانند هر روشی، نیاز به سبک سنگین کردن سئوکار و عملکردش دارد. بهتر است در ابتدای هر ماه لیستی از عملکردهای پیش رو و تخمین میزان بهره‌وری آنها تهیه شود که در آخر ماه به صورت نسبی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

    باز هم تاکید میکنیم به طور نسبی!

    چون در دنیای سئو، هیچ ضمانتی وجود ندارد و تمام پیشبینی ها در حد گمان است. متخصص سئو باید بتواند از گزارش تحویلی خود به صورت منطقی دفاع کند و در صورت رضایت بخش نبودن فعالیت خود، ایده ها و ابزارهای جدیدی برای جبران زیر نظر داشته باشد.

    روش اختصاصی شما برای پرداخت هزینه سئو

    قیمت گذاری یک پروژه سئو به روش «میکس»

    اگر مطالعه این تکنیک ها، شما را برای ابداع یک روش تلفیقی راهنمایی کرده است، هیچ اشکالی ندارد. در واقع میتوانید از روش های ارائه شده، به صورت ترکیبی استفاده کنید.
    همه چیز به سطح اعتماد طرفین پروژه، تخصص کارشناس سئو و وجدان کاری کارفرما بستگی دارد. فراموش نکنید مسیر پیش روی شما، نیاز به تصمیم گیری های منصفانه هر دو طرف دارد. در این راستا بد نیست نگاهی به گام های مختلف یک همکاری هدفمند بیاندازید:

    1- آغاز همکاری

    برای اینکه از شفاف ترین مدل قیمت گذاری پروژه سئو استفاده کنید، بهتر است «هزینه در برابر خدمات» را انتخاب نمایید. کارشناس سئو به عنوان قدم های اولیه برنامه خود را در مورد سئو تکنیکال و بازاریابی محتوا ارائه دهد. برای شروع، بازه 3 تا 6 ماهه کفایت میکند.

    2- کسب رضایت کارفرما

    بعد از این بازه 6 ماهه، میتوانید از روش قیمت گذاری بر اساس افزایش بازدید استفاده کنید و 3 تا 9 ماه به کارشناس سئو فرصت دهید. در این مرحله بازاریابی محتوا بر اساس افزایش بازدید پیشروی میکند.

    3- تمرکز بر کلمات کلیدی

    بعد از بازه 3 تا 9 ماهه قبلی، اگر عملکرد کارشناس سئو رضایت بخش بود، کارفرما و مجری وارد مرحله اعتماد شده اند. یعنی زمانش فرا رسیده تا تمرکز را بر کلمات کلیدی خاص و رتبه گوگل معطوف کرد.
    بازاریابی محتوا در تمام مراحل حضور پررنگ دارد، تنها تفاوت در استراتژی اجرای آن است که در هر مرحله کمی متفاوت میشود.
    در این مرحله که فرصت 3 تا 6 ماهه نیاز دارد، به مرور لینک سازی استارت میخورد و فاز نهایی پیاده سازی سئو شروع میشود.

    4- کسب اعتماد بین متخصص سئو و کارفرما

    اگر تا اینجای مسیر را با موفقیت طی کنید، یعنی پروسه جذب کاربر به بهترین طریق صورت گرفته و رتبه مورد انتظار کسب شده است. کارفرما و مجری به حد متناسبی از اعتماد دو طرفه رسیده اند و وقتش رسیده که اراه خدمات سئو در قالب مشارکت در فروش و افزایش آن ادامه پیدا کند.
    اگر بتوانید به این مرحله از همکاری برسید، انتهایی برای پروژه وجود ندارد. درهای پیشرفت یک به یک به روی شما باز میشود و طرفین بیش از پیش از این همکاری اعلام رضایت خواهند کرد.

    شاید تصور کنید تصویر سازی بالا از یک همکاری آرمانی است اما بد نیست بدانید چنین همکاری هرچند سخت است ولی غیرممکن نیست.

    سئوکار چگونه باید قیمت بدهد

    یک سئو کار  حرفه ای چگونه قیمت می‌دهد؟

    واضح است که یک تیم حرفه‌ای سئو برای انجام اقدامات لازم در راستای بهبود سئوی سایت پس از بررسی جایگاه فعلی سایت، کلمات کلیدی دلخواه و موثر، سئو Off-Page و On-Page و… به نتایج درستی از هزینه‌های سئو، خواهد رسید.  همچنین هزینه سئو ‌را به صورت ماهانه تخمین می‌زنند زیرا که در طول یک زمان طولانی یه پروژه به نتیجه میرسد. ممکن است فعالیت های امروزی شما در عرصه سئو در ترکیب فعالیت های 3 ماه آینده نتیجه بخش باشد.  اگر یک متخصص سئو در لحظه و بدون بررسی وب سایت، هزینه انجام سئو را به صورت عددی از پیش تعیین شده به شما اعلام کرد، از نظر منطقی اشتباه است.

    اگر کارشناس سئو قبل از بررسی سایت و بدون هیچ تحقیق میدانی برای سئو یک عدد مشخص داشته باشد، می‌بایست در صحت و صداقت گفته‌های آن شک کرد . معقولانه است که کارفرما نتیجه بگیرید این قیمت توسط یک تیم متخصص، بررسی و تخمین زده نشده است و نتواند به آن، اعتماد کند.

    سئو کار در قبال چه خدماتی از ما پول می‌گیرد؟

    وقتی میخواهید به یک سئو کار دستمزدی پرداخت کنید باید بدانید چه خدماتی برای شما انجام داده است. بسیاری از کارفرما ها تصور میکنند کیبورد یک متخصص سئو یک دکمه اضافه دارد که با زدن روی آن سایت سئو می شود. اما حقیقت این است که سئو سایت نتیجه تخصص و تلاش مداوم یک فرد آموزش دیده و با تجربه است.  در زیر لیستی از وظایف کاری سئو کار برای شما می آوریم :

    مدیریت سرور – معرفی یا تهیه یک “هاست” با کیفیت، بدون قطعی و همواره در دسترس

    بررسی رقبای شما – بررسی نقاط ضعف و قوت رقبای اصلی شما

    مشاوره ، آموزش و پشتیبانی افراد فعال در سایت شما – مدیریت تیم حاضر در سایت شما

    بازاریابی محتوا –  مدیریت تولید محتوای مناسب با حیطه فعالیت سایت

    مدیریت برندینگ سایت – ایجاد یا رشد برندینگ سایت در راستای خدمت به اهداف شما

    آموزش افراد فعال در حوزه های مختلف سایت – تولدی کنندگان محتوا ، گرافیست ها ، طراحان سایت ، و …

    مدیریت سئوی خارجی – تحقیق و انتخاب سایت های خارجی متناسب با سایت و مدیریت تبلیغات در آنها

    چطور سئوی داخلی سایت خود را قیمت گذاری کنیم

    قیمت گذاری سئو داخلی سایت

    از مبلغی که یک سئو کار از شما دریافت میکند درصدی بخاطر دانش او در زمینه مدیریت سئو داخلی سایت است. سئو داخلی یا On-Site SEO و On-Page SEO  به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای بهینه سازی عناصر یک سایت انجام می شود. سئوی داخلی بطور کلی موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو می شود.

    یک سئو کار با سئوی داخلی موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود و در زیر لیستی از وظایف او را برای شما لیست کرده ایم.

    • سئو و بهینه سازی عنوان صفحات، کلمات کلیدی و متا تگ ها (Description، Robots و …)
    • ساخت و بهینه سازی سایت مپ
    • فعال کردن Htaccess. و تصحیح تنظیمات آن
    • سئو و بهینه سازی هدینگ صفحات (تگ های H1 و H2 و …)
    • ترکیب و فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت
    • فعال کردن Gzip در سایت به منظور فشرده سازی داده های سایت
    • ترکیب فایل های CSS
    • اضافه کردن Expires Headers برای انواع فرمت فایل های سایت
    • بهینه سازی تصاویر سایت (کاهش حجم تصاویر و نوشتن متن جایگرین (Alt) برای تصاویر)
    • مرتب سازی ترتیب بارگزاری و اجرای فایل های CSS و Javascript
    • فعال کردن کش سایت
    • ثبت وبسایت در وبمستر گوگل
    • Rich Snippet مقالات و وبلاگ سایت
    • بهینه کردن حجم سایت
    • ایجاد ساختار مناسب برای سایت
    • افزایش سرعت سایت : سنجش توسط GT metrix  و Google page speed
    • لینک بیلدینگ داخلی در صفحات سایت
    • بررسی تراکم لینک ها در هر صفحه و تصحیح آنها
    • بررسی تراکم کلمات کلیدی و تصحیح آنها
    • قراردادن کلمات کلیدی هم معنی (Latent Semantic Indexing)
    • بررسی Link Broken ها و رفع خطا
    • افزایش سرعت سایت
    • بررسی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات
    • بررسی ویژگی Keep Alive
    • بررسی ریداریکت های اعمال شده در سایت
    • جلوگیری از اجرا شدن فایل های جاوا اسکریپت در زمان رندر شدن سایت
    • بررسی و ویرایش کدهای منسوخ شده HTML
    • به حداقل رساندن HTML های بدون مصرف

    قیمت گذاری سئو داخلی به عنوان یکی از فاکتور های مهم بهینه سازی سایت باید بر اساس حجم سایت انجام شود. گاهی سایت شما حجم چندانی ندارد و بررسی صفحات موجود زحمات به مراتب کمتری از یک سایت عظیم داشته باشد.

    نحوه محاسبه هزینه و قیمت سئو خارجی سایت

    قیمت گذاری سئو خارجی سایت

    سئو خارجی (Off-Page SEO) به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که در خارج از وب سایت انجام می شود. سئوی خارجی خوب موجب افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت شما می شود و قیمت دادن در زمینه سئو خارجی با توجه به میزان رقابت سایت ها میتواند کاملا متفاوت باشد. در زیر لیستی از وظایف یک سئو کار در زمینه سئو خارجی برای شما قرار داده شده:

    • بررسی سایتهای خبری مناسب برای رپورتاژ آگهی
    • ایجاد لینک های طبیعی خوب برای سایت شما
    • بررسی شبکه های اجتماعی مناسب سایت شما برای بازاریابی
    • بررسی انجمن ها و فروم های مناسب برای بازاریابی
    • معرفی سایت به موتورهای جستجو
    • ایجاد محتوای وایرال و معرفی در شبکه های مناسب
    • تبلیغات در راستای آگاهی از برند (مثل بیلبورد، تبلیغات اینترنتی، ویدئو مارکتینگ و …)
    • بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار
    • کمپین های 360 درجه
    • استفاده از قدرت پست مهمان

    باز هم برای تعیین قیمت سئو خارجی لازم است میزان رقابت سایت شما بررسی شود. ممکن است فعالیت رقبای شما در سئو خارجی به حدی باشد که ماه ها زمان یک سئو کار را به خود اختصاص دهد.

    قیمت سئوی محلی سایت چگونه محاسبه می شود؟

    قیمت گذاری سئو محلی

    سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک یک ورق آس محسوب میشود. جذب Local Searcher یا جستجو کننده محلی میتواند نقش حیاتی در بازاریابی بسیاری از سایتها داشته باشد . حدود یک سوم از جستجو های موبایل  کاملا متکی به لوکیشن و مکان است. و البته بیش از دو سوم کاربران گوشی‌های هوشمند به دنبال شرکت‌ها و سایت‌هایی هستند که از نظر مکانی به آنها نزدیک باشد.

    اینجاست که اهمیت سئوی محلی خود را نشان میدهد. یکی از مهمترین وظایف سئو کار جذب بازدید کننده محلی است و قیمت گذاری سئوی محلی باز هم بستگی به حجم فعالیت سئو کار در این عرصه دارد. در زیر لیستی از وطایف سئو کار در سئوی محلی برای شما لیست شده است:

    • لینک بیلدینگ مخصوص لوکال سئو
    • دیده شدن در local pack listing گوگل
    • درج تلفن، آدرس و نام شرکت شما در نقشه گوگل
    • ثبت سایت در Google My Business
    • استفاده از میکرودیتا ها در اسکیما (Schema) برای بازخورد خوب در جستجو های محلی
    • بهره گیری از نظرات محلی Local Reviews
    • شناسایی کلید واژه های مهم محلی در سئو
    • کسب بازدید از دایرکتوری های محلی یا لوکال لینک بیلدینگ
    • تمرکز لندینگ پیج ها روی کلمات کلیدی محلی
    • تعریف و بهبود اسنیپت های محلی

    لوکال سئو یا سئوی محلی یکی از مهمترین فرصت ها برای کسب و کار های کوچک محسوب میشود و پرداخت هزینه منطقی و معقول به یک سئوکار میتواند منطقی باشد. این بخش با توجه به تجربه سئوکار قیمت گذاری میشود و نمیتوان تنها برای این بخش قیمت گذاری خاصی انجام داد.

    سخن پایانی

    باید صبور باشید . به سئوکاری اعتماد کنید که یک بازه طولانی مدت را برای موفقیت شما تعریف میکند.

    محتوایی که تا اینجا مطالعه کردید، تجربه و تخصص علم سئو در قالب کلمات بود اما مطمئن باشید روش های قیمت گذاری دیگری نیز وجود دارد که ممکن است موفق تر از این روش ها ظاهر شده باشد. تنها توصیه ما شمای کارفرما این است که اگر برای سئو هزینه کمی پرداخت میکنید ممکن است از سمت دیگر متضرر شوید. سرمایه و زمان شما نباید برای تجربه اندوزی سئوکارهای آماتور هزینه شود.

    و البته باز هم میگوییم که مولفه های تاثیرگذاری که سطح موفقیت یک همکاری اقتصادی را تعیین میکنند، چیزی فراتر از وجدان کاری، عملکرد صادقانه و اعتماد دو طرفه نخواهد بود.

    اگر علاقه دارید در زمینه هزینه دیگر سایت هم اطلاعاتی کسب کنید این مقاله را بخوانید: داشتن سایت چقدر هزینه دارد؟

    ضمنا ممکن است شما اصلا به سئو نیازی نداشته باشید. این مقاله در این زمینه کمک خوبی به شما خواهد کرد: چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    4 Responses

      1. خوشحالیم مورد استفاده قرار گرفته.
        اگر فکر میکنید میتونیم به مورد دیگه ای هم بپردازیم خوشحال میشیم از همین طرق ما رو در جریان قرار بدید

      1. متاسفانه وقتی دوستان با مفهوم سئو سیاه آشنایی پیدا میکنن، تصور میکنن میتونن گوگل رو فریب بدن.
        قانون اول سئو :
        شما از گوگل باهوش تر نیستید !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز