سئو کلمات کلیدی: تمامی تکنیک های موثر ( آپدیت شده )

سئو درست کلمات کلیدی بجای عدم بمباران کلمات کلیدی

سئو کلمات کلیدی: تمامی تکنیک های موثر ( آپدیت شده )

  •  

    کلمات کلیدی ، شاه کلید محتوا

    در گذشته بمباران کلمات کلیدی یک روش بسیار تاثیر گذار در جلب توجه و معرفی کلمات کلیدی هدف به ربات های گوگل بود. در keyword stuffing یا همان استفاده بی رویه از کلمه کلیدی، بصورت اغراق آمیز تلاش می شود که با تکرار یک کلمه یا عبارت خاص (کلمه کلیدی هدف)؛ در فضاهای مختلف محتوا، از  متن صفحه گرفته تا عنوان، توضیحات متا و حتی لینک های داخلی، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در گوگل بخود اختصاص دهیم.

    پیشنهاد: قبل از هرچیز یادآوری میکنیم که در مقاله ای دیگر در سایت وینتو ، نحوه نگارش یک محتوای با کیفیت را برای شما بیان کردیم و به شما خواندن آن مقاله را پیشنهاد میکنیم.

    در  الگوریتم تکرار کلمات کلیدی،  افزایش چگالی کلمه کلیدی هدف در محتوا، کمک حال ربات های گوگل برای درک و طبقه بندی درست محتوا بود. باید بی اغراق بگوییم که این تکنیک تا حدود زیادی برای کسب رتبه کارآمد بوده و با وجود ابزارهای آنالیز سئو استفاده از آن کاملا نتبجه بخش بوده است.

    باید شکرگزار تغییر رویه گوگل باشیم. کیفیت محتوا در آن زمان به شدت آسیب دیده است و نوشته ها آزاردهنده شده بودند.

    برای کسانیکه از این روش بخوبی نتیجه گرفته اند باید بگوییم که متاسفانه امروزه keyword stuffing به عنوان یکی از روش های اسپم از دید گوگل معرفی شده است.

    کلمات کلیدی چگونه اختراع شد

     

    تکنیک کلمات کلیدی چگونه اختراع شد

    موتور های جستجو نیز در طول زمان تغییرات زیادی را به خود دیده اند. در گذشته الگوریتم های آنها به سختی قادر بودند درک ارتباط معنایی از کلمات و محتوا و حتی یک پاراگراف داشته باشند.

    در نتیجه چاره ای جز نمایش محتوا بر اساس تعداد تکرار کلمات کلیدی نبوده است.  وقتی شما عبارتی را جستجو میکردید گوگل محتوایی را که بیشترین تکرار در داخل آن به چشم میخورد را به شما نشان میداد.

    این ضعف بزرگی برای گوگل محسوب می شد و سئو کاران با تکرار کلمه کلیدی هدف بارها توانسته بودند در کسب جایگاه بالاتر در گوگل موفق شوند. رفته رفته الگوریتم های گوگل مانند سیاری از مفاهیم دنیای دیجیتال بهینه شد و امروزه گوگل با استفاده از هوش مصنوعی قادر است ارتباط معنایی عبارات و تعیین کیفیت محتوای صفحه را بسیار خوب و دقیق درک کند.

    با این شرایط باید بگوییم که :

    به عصر مفهوم کلیدی خوش آمدید

     

    در مقاله دیگری درباره مفهوم کلیدی و روش های مفهوم گرایی که نیازمند شناخت الگوریتم های گوگل است صحبت خواهیم کرد اما در اینجا قصد داریم،  روش های بی ضرر تر و البته هنوز هم مفید، سئو کلمات کلیدی  را با هم مرور میکنیم.

     

    نتخاب درست کلمات کلیدی هدف

    انتخاب درست کلمات کلیدی

    انتخاب درست کلمه کلیدی اصل اساسی و مهم در بهینه‌سازی و سئو هر سایتی است. طبق تجربه ما بسیاری از پروژه های سئو تنها به دلیل عدم انتخاب صحیح کلمات کلیدی با شکست مواجه شده اند. در انتخاب کلمات کلید لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

     

    استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد

    حقیقت این است که سایت شما تافته جدا بافته نیست. هرگز کلمات سخت و کم مصرف را برای محتوا سازی انتخاب نکنید. مانند هر سایت موفقی تنها بدنبال عباراتی باشید که طرفدار زیادی دارند و کاربران زیادی بدنبال آنها میگردند. کلمات کلیدی غریب، سایت شما را در گنجینه گوگل بخواب میبرد و تا وقتیکه فردی سراغ آن کلمه کلیدی کم طرفدار نرود بیدار نخواهد شد.

     

    ارتباط با موضوع اصلی سایت

    باید توجه داشته باشید که انتخاب کلمات کلیدی کاملا بی ربط به پروژه و یا سایت شما تنها به منظور جذب بازدیدکننده از آن کلمه‌ های کلیدی پرکاربرد،  کاری بسیار غیرحرفه‌ای و کشنده است. با کمی جستجو نمونه های زیادی از این نوع سایتها را میبینید که هنوز به جایی نرسیده‌اند و در صفحات بی پایان گوگل دست و پای بیهوده می‌زنند.

     

    رقابت کم در کلمه کلیدی شما

    واضح است که هر چه رقابت در کلمه کلیدی انتخاب شده کمتر باشد احتمال رسیدن به نتیجه دلخواه ساده تر و سریع تر است و البته زحمت کمتری می‌طلبد. اگر میخواهید در زمان کوتاه  با سایتهایی که عمر بیشتری در این زمینه دارند رقابت کنید ، لازم است صبر و حوصله و البته تلاش خود را بیشتر کنید.

     

    بگفته جان مولر ( كارشناسان تحليل در بخش وبمستر گوگل) : اندازه يك محتوا، معياري براي كيفيت يك محتوا نيست. همچنین جان مولر اذعان کرده که بعضی از صفحات كلمات کلیدی زيادي دارند ولي حقیقتا حرفي براي گفتن ندارند”. در طرف دیگر، هستند صفحاتي با تعداد كلمه كم كه دقيقا حاوي پاسخ جست و جوي كاربر هستند.

    با توجه به گفته جان مولر به این نتیجه میرسیم که، گوگل الزاما به تعداد كلمات مطلب رتبه نمي دهد، بلكه رتبه دادن بر اساس ميزان رضايت كاربر از محتوا است. پس حجم محتوا دیگر پاسخگوی قطعی مخاطب نیست. اگر كسي به دنبال يك پاسخ كوتاه و ساده براي سوال خود باشد، محتوايي طولاني دقيقا خلاف آن است كه انتظار دارد. توصیه میکنیم که خودتان را درگير تعداد كلمات و مخصوصا کلمات کلیدی نكنيد و تمركز خود را روي ارائه بهترين پاسخ براي كاربر معطوف كنيد.

     

     

    چه تعداد از کلمات کلیدی استفاده کنیم

    کجاها از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

    با تمام توضیحاتی که در زمینه عدم بمباران کلمه کلیدی در محتوا دادیم لازم است در مکان های مختلف متن از کلمات کلیدی با اشکال مختلف و نگارش های متفاوت استفاده کنید. در زیر به شما خواهیم گفت کجاها و چه تعداد از کلمات کلیدی استفاده کنید؟

    طبق گفته Matt Cutts هیچ قانون مشخصی برای تعداد و محل کلمات کلیدی از جانب گوگل تعیین نشده است. مت توصیه کرده که فقط تا جاییکه میتوانید حالت طبیعی متن را حفظ کنید:

    1- کفش آبی من بهترین کفش آبی بین تمام کفش های آبی جهان است

    2- کفش ابی من بهترین اسنیکر در بین تمام کفش های ورزشی جهان است.

    نمونه دوم بمراتب طبیعی تر است و از جانب گوگل و البته خواننده حس بهتری نیز دارد.  مورد اول از بمباران کلمه کلیدی استفاده کرده و می تواند آثار بدی برای سایت شما داشته باشد.

    سعی کنید بجای تکرار کلمات کلیدی از کلمات کلیدی هم خانواده و هم معنی ،استفاده از عبارات معادل انگلیسی ، توصیف کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی بلند و استفاده از موضوعات حاشیه ای مرتبط و البته قابل جستجو در متن استفاده کنید.

     

    تعداد استفاده از کلمات کلیدی

    • یک مرتبه استفاده از کلمه کلیدی در عنوان
    • یک بار در هدینگ ها یا تگ های HTML
    • دو تا سه مرتبه در محتوا
    • در Meta Description یک مرتبه (گفته شده در SEO تاثیری ندارد ولی استفاده از آن توصیه شده )
    • یکبار در نام تصویر و تگ ALT
    • یک بار در لینک وب سایت
    • در لینک‌های داخلی و خارجی

     

    در نظر داشته باشید که کلمه کلیدی مورد نظر شما نمیبایست در مقالات مختلف سایت با هم رقابت کنید.

    مقالات خود را با کلمات کلیدی مشترک به جان هم نیندازید

    امیدواریم با رعایت نکات مهم بهره برداری از کلمات کلیدی در محتوا، و البته در کنار اجرای دیگر مباحث اصولی سئو شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل ببینیم. لطفا تجربیات خود را از طریق ابزارهای نظردهی پایین سایت با ما و دیگر دوستان خود در میان بگذارید. هر نظر مثبت و یا مخالفی با افتخار در وینتو منتشر خواهد شد.

     

     

     

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز