طراحی سایت صنایع دستی و گردشگری

طراحی سایت صنایع دستی و گردشگری

  •  

    ایران مهد هنر وتمدن و قطب صنایع دستی در جهان محسوب می شود . هرچه از ظرافت و لطافت هنر انگشتان مردم این مرز و بوم بنویسیم در بیان آن همه زیبایی و ظرافت اجحاف کرده ایم .
    غیر ممکن است علاقه به صنایع دستی در مردم کشور خودمان ریشه ندوانیده باشد . با این حال آیا برای همه ی اشخاص مسافرت به شهر های مختلف و تهیه سوغات و صنایع دستی آنها ممکن است ؟ قطعا برای افراد محدودیت هایی وجود دارد که به واسطه این محدودیت ها امکان سفر به اقصی نقاط کشور فراهم نیست .
    طراحی وبسایت فروشگاهی صنایع دستی در دسترس ترین راه برای ایجاد کانال دسترسی آسان و بدون دردسر برای همه افراد به صنایع دستی شهرهای این کشور است .

    خوشبختانه این مسئله همین جا ختم نمی شود و تازه شروع ماجرا اینجاست که این ضرب شصت مردمان این مرز و بوم ، نه فقط داخل مرز ها بلکه در خارج از مرز ها نیز سر و صدایی بر پا کرده به طوری که می توان ادعا کرد هنر ایرانیان جلب توجه برون مرزی نیز داشته و پیاده سازی وبسایت فروشگاهی صنایع دستی ، طرفدار خارجی نیز خواهد داشت .

     

    قابلیت هایی که یک وبسایت صنایع دستی نیاز دارد :

    هرچند اولین هدف یک وبسایت صنایع دستی اشتراک هنر و ظرافت روح ایرانیان است ، اما ایرانیان مایلند هنر خود به جای جای جهان و اقصی نقاط کشور خود ارسال کنند . دستیابی به این مقصود نیاز به یک وبسایت همه فن حریف . شرایط و امکاناتی به شرح زیر دارد :

    معرفی فروشگاه یا کارگاه حقیقی در سایت صنایع دستی

    هرچند راه اندازی یک وبسایت صنایع دستی ، ایجاد هویت مجازی محسوب می شود اما نقش عمیقی در معرفی فروشگاه های حقیقی صنایع دستی در شهر های مختلف دارند . به زبان ساده ، می توان از طراحی سایت صنایع دستی برای معرفی واحد های فروشگاهی معتبر در زمینه فروش سوغات و صنایع دستی استفاده نمود تا دغدغه مراجعات حضوری برخی مسافران به شهر های مختلف و پیدا کردن یک فروشگاه معتبر نیز به واسطه چنین وبسایتی حل شود

     

     

    استفاده از نقشه گوگل در طراحی سایت صنایع دستی

    نمی توان منکر تنبلی و راحت طلبی مخاطبان این عصر ماشینی شد ؛ یکی از معیار های مخاطبان امروزه دستیابی سریع و بدون دردسر به نتیجه مورد نظر است . در این مسیر ، تجهیز آدرس هاس وبسایت به گوگل مپ به صورت چشمگیری باعث جلب نظر مثبت آنها شده و وبسایت شما در ذهنشان یک “همراه قابل اعتماد” متصور می گردد . هرگز در طراحی سایت خود این قابلیت ویژه را دست کم نگیرید.

    درج تصاویر از محیط کارگاه یا فروشگاه

    مخاطبان در دنیای مجازی ، عموما ارتباط موثر و گیراتری با تصاویر برقرار می کنند تا با متن ها و نوشته ها . به همین جهت درج تصاویر فروشگاه های نام برده در پاراگراف قبل احساس مثبتی در بیننده ایجاد می کند .
    البته از جنبه اقتصادی آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد .
    شما به عنوان ادمین چنین وبسایتی می توانید با صاحبان فروشگاه ها ارتباط برقرار کنید و در ازای دریافت مبلغی به عنوان هزینه تبلیغات ، اطلاعات فروشگاهشان را به انضمام تصاویر و آدرس و نظرات کاربران در سایت خود قرار دهید .

    دسته بندی آثار در طراحی سایت صنایع دستی

    نمود ظاهری هنر ایرانیان چنان متنوع و متعدد است که نمی توان آن ها را در یک بخش جای داد . ایجاد یک دسته بندی منظم و همه جانبه در راهنمایی و جلب مراجعه کنندگان به وبسایت شما تاثیر به سزایی دارد .
    البته مزیت ایجاد دسته بندی منظم تنها به سهولت دسترسی محدود نمی شود و تاثیر قابل توجهی در رتبه سایت خواهد داشت .

     

    امکان فروش آثار در سایت صنایع دستی

    محوری ترین هدف در طراحی وبسایت صنایع دستی ، سهولت دسترسی همه ی افراد به صنایع دستی شهر های مختلف و فروش غیرحضوری این صنایع دستی با کیفیت تضمینی با صرف کمترین زمان و هزینه است .
    ضروری ترین ابزار برای تحقق این هدف ، ایجاد یک درگاه بانکی امن و قابل اعتماد است که بر عهده تیم برنامه نویسی وبسایت شماست .

     

    طراحی سایت برای فروش محصولات صنایع دستی

    طراحی سایت صنایع دستی با پشتیبانی از زبان های مختلف

    طبق آنچه گفته شد ، محبوبیت هنر های دستی ایرانیان محدود به داخل کشور نیست و خوشبختانه خارج از مرز ها نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد . از این رو ، مهمترین ابزار برای برقراری این ارتباط دو سویه بین دو فرهنگ ، یک وبسایت با پشتیبانی از زبان های زنده دنیاست .
    با پیاده سازی وبسایتی که تنها از زبان فارسی پشتیبانی می کند ، مسیر تجارت جهانی خود مسدود کرده اید .

     

    رعایت نکات فنی در طراحی سایت صنایع دستی

    قابلیت ها و امکانات یک سایت و میزان بازدید آن دو مقوله با کارکرد متمایز هستند . سایت شما هرچه قدر امکانات تاپ داشته باشد ، تا زمانی بازدید درخور این امکانات را نداشته باشد ، هیچ فابده ای ندارد .در این مسیر ، رعایت ریزه کاری های فنی  در کنار گرافیک و سرعت بارگزاری بالای سایت ، مسیر را برایتان هموار می کند .

    همانطور که گفته شد ، گرافیک و نمود ظاهری سایت از درجه اهمیت بالای برخوردار است . رنگ و تم ظاهری وبسایت باید با محتوای کاری آن (صنایع دستی) همخوانی و هماهنگی ویژه ای داشته باشد .از طراحی و پیاده سازی تم و گرافیک مدرن برای وبسایتی با محتوای صنایع دستی جدا خودداری نمایید .
    هرچند محوریت فعالیت چنین وبسایتی بر اساس تصاویر شکل میگیرد ، اما باید دقت کنید کیفیت بالای تصاویر باعث کاهش سرعت بارگزاری و معطل نگه داشتن بازدیدکننده نشود .
    شاید در بین انبوهی کار نکرده و نکات ریز و درشت احساس سردرگمی داشته باشید ؛ برای نجات شما از این دریای بی کران یک فرمول ساده ارائه می دهیم : “رعایت نکات بهینه سازی وبسایت”

    بهینه سازی وبسایت شمارا در مسیر طراحی با کیفیت توام با سرعت همراهی می کند .

    حالا پس از مطالعه این مقاله ، آماده اید تا یک سایت صنایع دستی خوب بر اساس مبانی علمی داشته باشید ؛ تنها دو نکته باقی می ماند که شامل رعایت اصول سئو و طراحی ریسپانسیو است .

    اگر دوست دارید بیشتر با مقوله طراحی سایت خوب با وردپرس و اهمیت آن در دنیای بیزینس امروز آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید:

    طراحی سایت خوب با وردپرس و پشتیبانی

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز