سئو محصولات بصورت اصولی

محصول زدن حرفه ای

سئو محصولات بصورت اصولی

  • “محصول نخستین و مهمترین منبع هویت هر نام تجاری است”

     

    اکثر ترافیک وب سایت ( فروشگاه اینترنتی) توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، مانند گوگل، بینگ و یاهو ایجاد می‌شود. در این مقاله اصول سئوی محصولات مورد بحث قرار میگیرد. بعد از طراحی یک فروشگاه اینترنتی معرفی محصولات از مهمترین بخش های فروشگاه محسوب میشود. متاسفانه اطلاعات زیادی در دنیای وب پیرامون روش های اصولی زدن محصول موجود نیست. در این مقاله سئو محصولات بصورت اصولی مورد بررسی قرار میگیرد. حقیقتا این موضوع از چالشی ترین بخش های مدیریت یک فروشگاه اینترنتی به حساب میاید.

    همگی ما دوست داریم فروشگاه بصورت حرفه ای نمود داشته باشد. همچنین بالا بودن رتبه سایت برای همه ما اهمیت بالایی دارد. ایجاد تعادل بین این دو خواسته یعنی سئو محصول برای گوگل و سئو برای مخاطب ، در زمانیکه  شما باید هزاران کالا را بصورت سئو شده در سایت منتشر کنید سختی خود را بیشتر نمایش میدهد.  ما در این مقاله باید ها و نباید های محصول نویسی برای یک فروشگاه اینترنتی را با شما بررسی خواهیم کرد.

    در ادامه تمام مواردی که برای سئو یک سایت فروشگاهی و محصولات آن باید به کار ببرید و همچنین مواردی که باید از آنها اجتناب کنید را ذکر کرده ای

    اصول کلی سئو در محصولات نیز صادق است

    اصول بنیادین سئو در محصولات نیز مورد نیاز است. متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات یا دسکریپشن عناصری هستند که در هر صفحه ای میبایست رعایت شوند. درک گوگل از صفحات شما با چنین تگ های ممکن است. البته استفاده از تگ های تایتل برای مخاطب نیز اهیمت بالایی دارد.

    در زیر نکات استاندارد سئو که در محصول نیز ضروری ست با هم بررسی میکنیم.

    نوشتن اصولی عنوان و توضیحات کالابر اساس کلمه کلیدی (نام محصول)

    • کلمات کلیدی طولانی Long-tail keyword در توضیحات بکار ببرید.
    • نوشتن اصولی عنوان و توضیحات کالابر اساس کلمه کلیدی (نام محصول)
    • لینک داخلی به صفحات کلیدی سایت به اندازه مناسب.
    • استفاده از تیتر 2 و یا تیتر سه به اندازه مناسب با نام محصول
    • رعایت سئوی تصاویر. در سئو تصاویر نام و صفت ALT اهمیت بالایی دارد

     

     

    توضیح منحصر بفرد برای هر محصول

    محصول در حقیقت شامل هر چیزی است که مشتری به منظور ارضای نیازهای خود به آن روی می آورد. امروزه سایت های فروشگاهی زیادی در محیط وب وجود دارند که برای محصولات متفاوت، توضیحات تقریبا یکسانی درج کرده اند. بیشک هدف از درج توضیح برای یک کالا، ترغیب کاربر به خرید آن است، نوشتن توضیح تکراری برای چند محصول بنوعی بی احترامی به مشتری محسوب می شود و مشتری بخوبی این حس را درک میکند و توضیح تکراری معمولا کاربر را به سمت خروج از سایت ترغیب می کند.

     

    ترغیب مخاطب به نظر دادن

    همیشه پذیرای محتوای ایجاد شده توسط کاربرها باشید. امروزه جلب نظر از کاربر یکی از مهمترین استراتژی های افزایش بازدید و فروش آنلاین مسوب میشود. باور داشته باشید که نظر مخاطبان یعنی تولید محتوای منحصر به فردی که گوگل برای آن بسیار ارزش قائل شده است. طبق آخرین آمار کالاهایی که دارای نظر مخاطب هستند، 69% بیش از کالاهایی که نظری ندارند فروخته می شوند. با این توصیف امکان درج نظر زیر محصول امری حیاتی ست.

    نظراتی که نباید از آنها غافل شد

    بسیاری از نظرات کاربران نیازی به پاسخگویی ندارند . اما چهار مورد از نظراتی که همیشه باید پاسخ گفت را در زیر برای شما میآوریم.

    • نظر پیرامون موجودی محصولات
    • نظر در مورد تجربه کاربری محصولات
    • نظر در مورد لوازم جانبی
    • نظرات منفی

     

    بهینه سازی برای موبایل

    بهینه سازی برای موبایل در یک فروشگاه اینترنتی اهمیت بالایی دارد. با پیشرفته تلفن های هوشمند امروزی در موبایل به مراتب مخاطب های بیشتری وجود دارد که میبایست مورد توجه قرار داد. معمولا فروشگاه های اینترنتی موفق از قالبی مجزا برای موبایل استفاده میکنند که تجربه کاربری مناسبی برای مخاطب دارد. افزایش سرعت بارگزاری در موبایل و تکنولوژی گوگل AMP از مهمترین ویژگی های قالب موبایل یک فروشگاه اینترنتی محسوب میشود.

     

    تهیه جزئیات کالا به دقت

    ممکن است شما به عنوان یک نویسنده ارزش خصوصیات و ویژگی های محصولات را بخوبی ندانید  و برای زدن آنها وسواس بخرج ندهید.
    اما حقیقت این است که یک خریدار برای محصول مورد نظر خود وسواس زیادی دارد و کوچکترین مغایرتی از جانب فروشگاه شما میتواند تاثیر منفی در ذهن مخاطب بگذارد.

     

    توضیحات را از سایت مرجع (یا سازنده) کپی نکنید

    بعد از گذشت زمان کپی کردن توضیحات محصول از سایت شرکت های تولید کننده امری بسیار وسوسه کننده است. این کپی کردن ساده میتواند زمان را برای شما صرفه جویی خواهد کرد. ولی ولی این محتوای تکراری به شدت بر سئوی سایت شما تاثیر منفی دارد.

     

    عدم تکرار نام محصول (کلمه کلیدی)

    حقیقت این است که چگالی کلمات کلیدی یا میزان تکرار کلمات کلیدی در متن، موضوعی قدیمی و تقریبا از کار افتاده است و امروزه در سئوی امروزی سایت کارایی زیادی ندارد. تکرار کلمات کلیدی بصورت بی رویه میتواند به شدت بر سئوی سایت شما تاثیر منفی بگذارد . و اینکار نباید خوانایی محتوا را کم کند و یا آنکه گوگل اینکار شما را روشی برای فریب خود تصور کند.

     

    آیا اجناس ناموجود را پاک کنیم؟

    معمولا توصیه میوشد که اجناس ناموجود را پاک نکنید. اگر باور دارید که ممکن است که روزی این اجناس موجود شوند صفحه آن ها را دست نخورده باقی بگذارید. ولی اگر قصد موجود کردن آنها را ندارید میتوانید محصولات جدیدی را در صفحات آنها به کاربر پیشنهاد کنید. بطور کلی پاک کردن صفحات آنها توصیه نمی شود.

    چه محصولاتی پیشنهاد بدهیم؟

    • همان محصول در رنگ‌های متفاوت
    • مدل‌ها یا نسخه‌‎های جدیدتر آن محصول
    • محصولات مشابه از سایر برندها
    • محصولات دیگر با قیمت مشابه

    با محصولات منسوخ چه کنیم؟

    مانند هرفروشگاه اینترنتی دیگری ممکن است محصول شما به هیچ وجه قابلیت وجود شدن نداشته باشد. بریا این نوع محصولات میتوان یکی از سه روش زیر را پیاده کرد.

    • ریدایرکت ۳۰۱ : اگر محصول مدل جدیدتر دارد
    • ریدایرکت به شاخه مادر: که بازدید کننده بتواند از محصولات هم نام یکی را برگزیند.

    همیشه پیکسل ها مقدم تر اند؛

    حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید چون مخاطب آن را بیشتر می پسندد. اگر نگران پایین آمدن سرعت سایت خود هستید میتوانید از نرم افزارهایی که حجم عکس را بدون افت کیفیت کم میکنند استفاده کنید. در قسمت گالری محصول ، معمولا امکان قرار دادن تصاویر متعددی وجود دارد، از این امکان بهره برده و تصاویر مختلفی را از زوایای متفاوت و با جزئیات بیشتر از کالایتان منتشر نمائید. در صورت امکان از تصاویری استفاده کنید که کاربر را به فکر فرو برده و قدرت تصور کاربر را تحریک کند.

     

    خوشحال می شویم تجربیات خودتان را در زمینه سئوی محصولات و افزایش فروش با ما در میان بزارید.

    همچنین اگر فروشگاه اینترنتی دارید (که به احتمال زیاد دارید!) حتما مقاله زیر را بخوانید که بسیار نکات جالبی برای شما دارد:
    تکنیک های افزایس فروش فروشگاه اینترنتی

     

    به این مقاله از وینتو چه امتیازی می‌دهید؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    فهرست مطالب

    پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم (از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود)

    2 Responses

    1. مقاله جالبی بود. بحث مطالب تکراری توی محصولاتی که فرق رم دارند و همه چیزشون یکسان هست چی میشه؟
      مثلا آیفون ایکس 256 گیگ
      آیفون X 64 گیگ
      واقعا نفمیدم چیکار باید بکنم این محصولات رو.

      1. این موضوع ریزه کاری هایی داره که نمیشه در چند خط توضیح بدیم.
        بطور کلی لازمه که نام و متا دسکریپشن و موارد خاص دیگری حتما فرق داشته باشند. نکاتی نیز در زمینه لینک دهی در سایت لازمه که رعایت بشه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در اینباره بیشتر بخوانید ...

    روش های مختلف قیمت گذاری سئو سایت
    مقالات سئو

    قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

    با این مقاله قرار است بدانید چرا باید از سایتی که تعرفه و قیمت گذاری از پیش تعیین شده برای سئو دارد فرار کنید. و

    چه مواقعی به سئو نیاز نداریم؟
    مقالات سئو

    چه زمانی به سئو نیاز نداریم؟

    آیا همیشه سئو برای سایت شما ضروری است؟ چه سایتهایی ممکن است به سئو نیاز نداشته باشند؟ اگر سایت ما سئو لازم نداشته باشد باز