1. قوانین و ضوابط کاربران و مشترکان خدمات
  2. قوانین کاربران و مشترکان
  3. رعایت قوانین موضوعه کشور
  4. تعهدات شرکت
  5. مالکیت سرویس‌ها
  6. تعهدات کاربر
  7. منابع سرورهای اشتراکی
  8. ارسال ایمیل گروهی، تبلیغاتی و اسپم
  9. نصب چت‌روم
  10. استفاده خلاف قوانین
  11. سوءاستفاده از سرورها و شبکه
  12. محتویات سایت
  13. امنیت اطلاعات
  14. طراحی سایت و طراحی گرافیک
  15. گارانتی بازگشت وجه
  16. عقد قراردادها و تقدم قوانین

قوانین و ضوابط کاربران و مشترکان خدمات

لطفا به صورت کامل موارد زیر را مطالعه بفرمائید. رعایت این مطالب برای کاربران الزامیست و در صورت عدم رعایت مقررات، شرکت مجاز است، سرویس مشتری را بدون عودت هزینه پرداختی قطع نماید.

قوانین کاربران و مشترکان

کلیه کاربران سرویس‌های وینتو و کلیه اشخاص پس از تهیه هر یک از سرویس‌های مجموعه وینتو ، موظف به رعایت کامل شرایط و مقررات زیر می باشند. ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق سایر کاربران اینترنت و تطابق با قوانین حاکم بر محیط سرویس دهندگانی است که مجموعه وینتو  از سرویس آنها استفاده می‌کند.

این شرایط جامع و کامل نبوده و وینتو حق اضافه، حدف یا تغییر بندهای آنرا در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آنها در وبگاه www.VINTO.ir برای خود محفوظ می دارد.

هرگونه شکایت و گزارش در مورد تخطی کاربران از این شرایط می بایست از طریق ایمیل یا فکس به صورت کتبی به مجموعه وینتو اعلام گردد.

رعایت قوانین موضوعه کشور

تمامی کاربران وینتو به تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی ایران درج شده در وبسایت ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی ، قوانین تجارت الکترونیک و قوانین محتوای مجرمانه پلیس فتا می باشند.
هر گونه تخطی از مفاد ذکر شده در قوانین جرائم رایانه‌ای منجر به غیر فعال شدن اکانت کاربر خواهد گردید.
ارایه سرویس به وب سایت های با محتوی مستهجن، همسریابی، سیاسی و فروش وی پی ان در حال حاضر مقدور نمی باشد.

تعهدات شرکت

مجموعه طراحی وینتو متعهد می گردد که در قبال دریافت مبلغ تعیین شده، خدمات خود را با شرایط ذکر شده در مشخصات مجموعه ها و همچنین انتخاب کاربر، با توجه به فرمی که کاربر ارسال می کند، به وی ارائه نماید.

مالکیت سرویس‌ها

مجموعه وینتو تنها کسی را به عنوان مالک واقعی سایت می شناسد که سایت را خریداری و به نام خود ثبت نموده باشد، مگر اینکه به وجه ملزمی نمایندگی او در خرید و به ثبت رساندن سایت، دامنه و سایر خدمات، محرز و مشخص شده باشد. بنابراین ، اطلاعات نهایی ثبت نامی در سایت، به منزله مالک سرویس ها ، خدمات و محصولات خریداری شده اعم از هاست – دامنه – طراحی وب سایت و … می باشد.

بنابراین در صورتی که مشتری برای خرید سایت، نماینده بفرستد و این نماینده بنام شخص خودش ثبت  نام نماید، مجموعه وینتو مسئولیتی در این زمینه عهده دار نبوده و نماینده مالک سایت می باشد.

خواهشمند است دقت لازم را در این زمینه مبذول نمایید، چراکه این قانون برای کلیه خدمات و محصولات مجموعه وینتو صادق می‌باشد. لذا در تکمیل اطلاعات کاربری در زمان خرید محصولات و خدمات کمال دقت را بنمایید.

وینتو موظف به رجوع به قراردادهای کتبی منعقد شده در این زمینه نمی باشد و اطلاعات وارد شده در سایت ملاک عمل می باشد.

تعهدات کاربر

– کاربر متعهد می شود که تمامی تیکت های پشتیبانی را به زبان فارسی تایپ و ارسال کند.

– کاربر متعهد می شود تا از ارسال تیکت‌های مکرر و در یک موضوع جدا خودداری کند.

– کاربر موظف است تا ادب و شئونات اخلاقی را در هنگام ارسال تیکت پشتیبانی رعایت نماید و مشکلات خود را در نهایت آرامش و ادب پیگیری نماید.

– کاربر موظف است هنگام ارسال تیکت، سرویس مربوطه، عنوان تیکت، و متن تیکت را به درستی و با توضیحات کامل وارد نماید تا در پاسخگویی اپراتورهای شرکت وقفه ایجاد نشود و در نهایت در حل مشکل کاربر تسریع گردد.

– کاربر متعهد می شود که در تمامی تیکت های پشتیبانی موضوع تیکت را به درستی یادداشت نماید و از ارسال عناوین همچون “سوال” ، “مشکل” ، “درخواست” ، “خواهش” ، “انجام کارها” ، “پیگیری” ، “نارضایتی” ، “تشکر” و …. اکیدا خودداری نماید. در صورت تکرار موارد از سوی کاربر، سرویس وی بدون اطلاع قبلی، به طور کامل قطع می گردد و هیچ پاسخی از سوی کاربر مسموع نخواهد بود.

– کاربر اهمیت تیکت را بایستی با توجه به اهمیت واقعی تیکت انتخاب کند و نبایستی بدون دلیل اهمیت “ضروری” را انتخاب کند. وضعیت ضروری تنها برای مواردی اعم از Down بودن سرور، در دسترس نبودن سرویس و… می باشد.

– طبق ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی، هر کس به کارمندان دولت، موسسات و شرکت‌ها در حین انجام وظیفه توهین نماید، از ۳ الی ۶ ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم می‌گردد.‌

– در صورتیکه مشتری اقدام به توهین ، فحاشی و ناسزا به هر شکل و هر نحو بنماید قرارداد او به طور یک طرفه فسخ و مبلغ سرویس مورد نظر به هیچ وجه به او عودت نخواهد شد. طبق قانون وینتو حق شکایت و پیگرد قانونی از طریق مراجع ذیصلاح را برای خود محفوظ می داند.

منابع سرورهای اشتراکی

به هر وب سایت که بیش از حد متعارف از منابع سرور (مانند CPU، Ram یا شبکه ویا سایر مواردی که در اینجا به آنها اشاره نشده است) استفاده کند گزینه های “ارتقا یا پرداخت هزینه اضافه” (بسته به موارد ومیزان مصرف بیش از حد)، “کاهش مصرف تا رسیدن به سطح متعارف” و “تهیه یکی از سرویسهای اختصاصی” پیشنهاد می شود.

مجموعه وینتو تنها تعیین کننده حدود متعارف استفاده از منابع سرور خواهد بود.

همچنین هر وب سایت یا سرویسی که بدین شکل موجب اختلال در کارایی و سرعت سرور یا شبکه شود بدون اخطار قبلی قطع خواهد شد.

بنابراین برنامه هایی نظیر vbseo , rapidleech, sharetornix, dolphine, phpfox و برنامه های مشابه که نیاز به منابع سرور بالایی دارند اجازه نصب شدن بر روی اکانت های اشتراکی نداشته و در صورت مشاهده غیر فعال خواهند شد.

ارسال ایمیل گروهی، تبلیغاتی و اسپم

ارسال هرگونه ایمیل تبلیغاتی یا گروهی ناخواسته (اسپم)، صرف نظر از باری که بر روی میل سرور ایجاد می کند ممنوع می باشد. همچنین هر وب سایت نمی تواند بیش از ۱۰۰ ایمیل در روز ارسال کند. سرویس متخلف بلافاصله و برای همیشه قطع خواهد شد. مجموعه وینتو منحصرا حق تشخیص این تخلف را برای خود محفوظ می دارد

همچنین به منظور کنترل اسپمینگ و جلوگیری از لیست شدن آدرس آی.پی سرور میزبان در لیست های اسپم و نیز فراهم آوردن شرایط روان و مناسب برای ارسال ایمیل توسط تمامی سرویس های هاستینگ موجود بر روی سرور، افزایش تعداد ایمیل مجاز برای ارسال در هر ساعت از طریق سرویس هاستینگ شما به مقدار مورد نظر شما در شرایط زیر امکانپذیر می باشد: در صورتیکه قصد ارسال ایمیل برای لیستهای ایمیل (ارسال یک پیام به صورت گروهی برای تعداد زیادی آدرس ایمیل ) را دارید می بایست موراد زیر از طرف شما مورد توجه قرار گرفته و رعایت گردد.

۱-ارسال انبوه ایمیل در یک لحظه به آدرس های ایمیل سرویس دهنده های میل بزرگ مانند یاهو، جی میل، هات میل، آمریکن آنلاین اغلب باعث می گردد که این سرویس دهنده ها رفتار میل سرور میزبان سرویس را غیر عادی و مشکوک به اسپم تلقی کرده و آی.پی میل سرور را به صورت موقت بلاک کنند و این موضوع باعث می گردد که ایمیل های ارسالی از سرویس شما و سایر کاربران با تاخیر توسط این سرویس دهنده ها دریافت و موجبات نارضایتی سایر کاربران فراهم گردد. به همین دلیل پیشنهاد ما ارسال ایمیل به صورت زمانبندی شده و در بسته های کوچک (مثلا ارسال ۱۵ ایمیل در هر دقیقه) با استفاده از اسکریپت های ارسال ایمیل از طریق کرون جاب می باشد. به عنوان مثال برنامه phplist یک برنامه مناسب برای ارسال ایمیلهای گروهی به صورت زمانبندی شده از طریق کرون جاب می باشد. چنانچه برنامه مدیریت محتوای مورد استفاده شما این قابلیت را فراهم می کند شما می توانید با انجام تنظیمات مورد نیاز به راحتی برای ارسال ایمیل های گروهی به صورت زمانبندی شده اقدام کنید.

۲-در صورت ارسال گزارش اسپم توسط کاربران سرویس دهنده های ایمیل بزرگ مورد اشاره در بند قبلی برای یک ایمیل ارسالی از طرف سرویس شما به آدرس ایمیل آنها و افزایش تعداد این گزارشات، این سرویس دهنده ها اقدام به بلاک کردن موقت یا دائمی آدرس آی.پی میل سرور سرور میزبان سرویس شما و یا دامین های شما خواهند نمود و این موضوع مشکللاتی را در ارسال ایمیل به کاربران این سرویس ها برای شما و سایر کاربرانی که سرویس آنها بر روی سرور میزبان سرویس شما قرار دارند ایجاد خواهد کرد. برای کاهش بروز این مشکل بهترین راه حل عدم ارسال ایمیل برای افرادی که مایل به دریافت ایمیل از طرف شما نیستند می باشد. به همین منظور می بایست در لیست های ایمیل خود هنگام ثبت نام افراد تایید عضویت آنها در لیست و نیز تایید آنها برای دریافت ایمیل های خبری و دوره ای دریافت گردد. همچنین می بایست لینک مناسب درخواست حذف ایمیل کاربر مقصد از لیست خبری شما در تمامی ایمیلهای ارسالی از لیستهای ایمیل شما تعبیه گردد. در این صورت چنانچه کاربری زمانی دیگر تمایل به دریافت ایمیلهای خبرنامه شما نداشته باشد از طریق لینک مذکور اقدام به حذف آدرس ایمیل خود از لیست ایمیل شما خواهد کرد. فقدان لینک دی لیست مورد اشاره معمولا باعث می گردد که دریافت کننده ایمیل چنانچه تمایلی برای دریافت ایمیل از طرف شما را نداشته باشد اقدام به ارسال گزارش اسپم برای ایمیل های ارسالی شما به سرویس دهنده خود نماید.

۳-سرویس دهنده های بزرگ ایمیل معمولا به ایمیلهای ارسالی به آدرسهایی غیر معتبر (آدرس های ایمیلی که وجود خارجی ندارند) بر روی سرویس های خود حساس می باشند. و در صورت بالا بودن تعداد ارسال این نوع ایمیل ها از یک میل سرور خاص، رفتار میل سرور مورد نظر را مشکوک به اسپم تلقی کرده و ممکن است اقدام به بلاک کردن آدرس آی.پی میل سرور مورد نظر به صورت موقت نمایند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات می بایست مکانیزم های مناسب را مورد استفاده قرار دهید تا افراد ثبت نام کننده در میل لیست های شما نتوانند از آدرس های ایمیل جعلی برای ثبت نام استفاده کنند (به عنوان مثال پس از ثبت نام یک فرد در میل لیست شما، حتما یک ایمیل حاوی لینک تایید ثبت نام به آدرس ایمیل وارد شده توسط کاربر ارسال گردد و پس از اقدام کاربر برای تایید ثبت نام از طریق لینک ارسالی، عضویت کاربر در میل لیست قطعی گردد) همچنین می بایست به صورت روزانه ایمیلهای برگشت خورده ای را که از میل لیست های شما ارسال شده است را بررسی و آدرسهای ایمیلی که توسط سرویس دهنده مقصد فاقد اعتبار تلقی شده و وجود خارجی ندارند را شناسایی و از میل لیست خود حذف نمایید. ایمیل های برگشتی به میل باکس اکانت ایمیلی که به عنوان فرستنده در ایمیل های ارسالی توسط شما مورد استفاده قرار گرفته است ارسال می گردند.

رعایت موارد بالا از طرف شما علاوه بر جلوگیری از بروز مشکل برای آدرس آی.پی میل سرور سرور میزبان سرویس شما، باعث خواهد شد که ایمیلهای ارسالی از طرف شما به سرویس دهنده های ایمیل بزرگ در اسپم باکس این سرویس دهنده ها منتقل نگردد (البته رعایت موارد دیگری در این مورد نیز ضروری می باشد)

نصب چت‌روم

چت روم ها (Chat room ها) معمولا به میزان بالایی از منابع یک سرور را مصرف می کنند بنابراین امکان نصب آنها بر روی سرویسهای اشتراکی وجود ندارد.
کاربرانی که نیاز به نصب Chat room دارند می بایست از سرویس های اختصاصی مجموعه وینتو استفاده نمایند.

استفاده خلاف قوانین

کلیه سرویس های مجموعه وینتو می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل مواد زیر باشد (البته محدود به مواد زیر نیست)
•قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز
•استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران
•استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
•اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
•انتشار اکاذیب علیه دیگران
•کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود
•سایت های فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی
•سایت های مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریستی طبق لیست دولت ایالات متحده آمریکا (با توجه به قرارگیری سرورها در آلمان، انگلستان، هلند، آمریکا و کانادا)

سوءاستفاده از سرورها و شبکه

مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه ممنوع است و در صورت بروز چنین مسائلی مجموعه وینتو حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می دارد.
نمونه هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می شود: دسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده ها، سیستم یا شبکه، از جمله هر گونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیب پذیری یک سیستم یا شبکه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر، میزبان یا شبکه، شامل: تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه های الکترونیکی، تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب سایت ها بدون مجوز از مالکان آن ها و …

محتویات سایت

محتویات وب سایت باید ۱۰۰% مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
مشتری مجاز به استفاده از وب سایت خود در زمینه هک و کرک و کلیه شاخه ها و زیر شاخه های آن نمی باشد.
مشتری مجاز به قرار دادن برنامه های عبور از فیلتر بر روی وب سایت خود نمی باشد.
مشتری مجاز به قرار دادن برنامه های شامل قوانین کپی رایت بر روی وب سایت خود نمی باشد.
توجه : در صورت مسدود شدن وب سایت توسط مسئولین ذیربط، هیچ مسئولیتی به عهده شرکت نمی باشد.
از آنجایی که نام کاربری و کلمه عبور وب سایت در اختیار مشتری بوده ورود و کنترل محتویات وب سایت توسط مشتری انجام می شود، لذا مجموعه وینتو هیچ مسئولیتی در قبال محتویات وب سایت نخواهد داشت و کلیه مسئولیت ها به عهده مشتری می باشد.

امنیت اطلاعات

مشتری موظف است رمز دامنه و هاست خود را پس از دریافت سریعا تعویض نماید، حفاظت از رمز جدید دامنه و هاست به عهده مشتری می باشد و شرکت هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد.
کلیه فایل های درون شاخه اصلی سایت قابل مشاهده و دسترسی برای عموم می باشد، از قراردادن فایل های خصوصی مثل بانک اطلاعاتی در این شاخه خود داری فرمائید.

طراحی سایت و طراحی گرافیک

مشتری موظف است قوانین مرتبط با طراحی سایت و طراحی گرافیک را پیش از سفارش مطالعه نماید. مسئولیت عدم مطالعه قوانین به عهده مشتری می باشد و شرکت هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد.

گارانتی بازگشت وجه

بازگشت وجه ۷ روز پس از خرید و فعال‌سازی سرویس ، طی درخواست مشتری با اعلام شماره حساب و یا شماره کارت شتاب و ظرف مدت حداکثر سه روز کاری به انجام خواهد رسید.
لذا در سفارش پنل های ارسال پیامک و سرویس‌های مجموعه وینتو هیچگونه ریسک جهت متقاضیان وجود نخواهد داشت.
شایان ذکر است موراد ذیل شامل گارانتی بازگشت وجه نمی ‌شوند:
۱-هزینه ثبت، تمدید و انتقال دامنه‌
۲-هزینه خرید سرورهای اختصاصی و مجازی
۳-هزینه خرید لایسنس‌ها
۴-هزینه پیامک های ارسالی و دریافتی
۵-هزینه شماره های اختصاصی
۶- هزینه هر نوع طراحی پس از ارسال فایل های طراحی
۷- هزینه هر نوع طراحی سایت پس از ارسال نام کاربری و رمز عبور به مشتری
۸- هزینه هر نوع برنامه‌نویسی
۹- هزینه اعطای هر نوع نمایندگی

عقد قراردادها و تقدم قوانین

هیچ‌گونه قرارداد و توافق کتبی یا شفاهی نمی‌تواند ناقض این قوانین بوده و اساس توافقات و قراردادهای مجموعه وینتو، قوانین منتشر شده در این وب‌سایت می‌باشد.